Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

midiklav till monomachine ?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Nyköping
  • 2006-08-07 21:55

sitter nu med min monomachine framför mig och går igenom den. det som slog mig var att när jag ville använda mitt midiklav på 2-6:e spåren ville det inte. det går bara att använda klavvet till första spåret.

jag kollade vilka midikanaler vardera spår hade och ställde in. men då började mono gå in på helt andra ljud i fabriksljuden (som jag gärna vill radera men inte hittat hur).

är det mitt klav som krånglar eller monomachine som inte är inställd så som jag hoppades ?

dessutom ställer monomachine om sig till andra ljud lite som den vill... vet inte varför. och nu är inte ens midisladden inkopplad!

• Medlem
  • Eskilstuna
  • 2006-08-07 22:09

prova autotrack channel, i global/controll/midicchans....

läs om kit i manualen, där såtr det om ljudbytet

• Medlem
  • Eskilstuna
  • 2006-08-07 22:10

deleta fabriks kit: tryck load kit: välj den du vill slänga, funk+play så deletar du.....
'
funktion=bruna knappar!!

• Medlem
  • Eskilstuna
  • 2006-08-07 22:11

ajuste: supercopy: håll nere copy i recläge, så ploppar där upp olika grejjs att coppa typ melody och sånnt.... bästa trixet!!

• Medlem
  • Eskilstuna
  • 2006-08-07 22:13

hej, jag är nörd....

mern autotrack ska göra det du vill...

• Medlem
  • Nyköping
  • 2006-08-07 23:13

jag är också nörd på elektron. dock är det mina första timmar med en monomachine.

fick iordning det mesta förutom hur man lägger in tonerna med ett midiklav på de andra spåren än just 1:a

• Medlem
  • Eskilstuna
  • 2006-08-08 07:04

Sätter du in autotracken på (midiklavens kanl) så kommer den lira på den kanalen du valt på monon,

1
Bevaka tråden