Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tillfälligt död röst på Andromeda

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Blev lite svettig idag.

A6'an började låta bedrövligt ostämd när jag höll på med en låt, så jag körde en autotune. Efter det fick jag inget ljud på röst 1, den var avstängd (försökte jag assigna ett ljud till röst stod det tom -off-).

Satte av och på och alla standardtricks, men fick den inte att låta förrän jag körde en autotune till. Då var plötsligt alla röster OK.

Är det dags att spara ihop till en service, eller är det någorlunda normalt beteende? Har aldrig hänt mej förut...

• Medlem
  • Göteborg
  • 2006-08-08 17:28

Hmm, låter mysko. Har inte varit med om detta.

kolla på http://www.wohmart.com/a6/

Den är analog så det är ett sätt för den att visa sin tillgivenhet. Ungefär som när en Land Rover läcker olja.

Vet inte hur en Andromeda fungerar och hur stabil den ska vara jämfört med äldre ananloga polysynthar. Min Oberheim OBXa måste i alla fall stå på i ca 15-20 min innan jag kan tuna in alla 8 rösterna. Försöker jag tuna in rösterna innan uppvärmingstiden så inaktiverar den alltid en eller två röster. Det är något man får leva med.

Brukar stämma den direkt, och det har alltid funkat. Nu stämde jag den alltså efter några timmars användning, och fick fel. Mycket mysko, borde ju rimligtvis vara som på OB'n rent logiskt...

Ok, hur är det egentligen med service och så på Andromedan? Jag hörde att de hade slutat tillverkas. Vet dock inte hur mycket sanning det är bakom det. Men det bör finnas gott om reservdelar till dem om något skulle vara fel.

Peter H: Har det blivit så igen någon efteråt? Eller var det en enstaka händelse?

Edit:

"The A6 is alive and well in production although OS development has stopped since 2001 since the Numark purchase of Alesis. I talked to one of the A6 folks last december who is still at Alesis, and he says the A6 is a steady seller, just not a big seller." skrivit Juni 2006 av en på wohmart.com.

Edit x 2: Den finns inte längre hos Thomann

Citat:

Har det blivit så igen någon efteråt? Eller var det en enstaka händelse?

Var en engångsgrej, inga problem efter det. Kan ju varit nån glitch bara.

Dom finns på Musicstore, 2179€. Bra pris faktiskt, det är en riktigt trevligt maskin.

1
Bevaka tråden