Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nån mer med (Telia) ADSL och surfstrul? ALT -> Delar av internet är nere?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har problem att komma in på bl.a. www.lunarstorm.se och en del andra ställen på internet.

99mac.com, macnn.com och mycket annat kommer jag in på.

Men MacNytt.com LunarStorm.se kommer jag inte alls in på.

Antar att det är ngt fel antingen hos Telias server nånstans eller så är det något nätverk som är nere..

Kommer ni andra in på lunarstorm och macnytt nu? (01.52)?

Nej, varken MacNytt.com eller LunarStorm.se. Har BoNet. De kör ju via Telias anslutningar.

kanske Telia som har strul mot vissa segment mot Internet?

Mitt Gerrys ICQ strulade tidigare men funkar nu..

Antar att dom (Telia) jobbar på en lösning..

det mesta funkar ju okej när jag surfar men det är ett par enstaka "problem-sajter".. suck...

• Medlem
  • International user
  • 2001-10-24 07:47

Kanske lite dum fråga men har du stängt av proxy? Det strular enbart enligt mig... Förut så startade inte ens outlook på grund av att proxy var på.

Jepp.. Proxy är avstängt.. eller snarare - används ej... Stod att man skulle använda dessa för Telia ADSL.. Men det funkade inte då.,. Ringde supporten och snackade ett bra tag för felsökning. Sen sa han att jag kunde testa att köra utan proxy och då funkade det perfekt!

Nu verkar dock Telia ADSL funka bra igen! Lunarstorm och MacNytt funkar!

• Oregistrerad
  • 2001-10-24 16:36
Citat:

Skapades ursprungligen av: Carl-Johan Eelde:
Har problem att komma in på bl.a. www.lunarstorm.se och en del andra ställen på internet.

99mac.com, macnn.com och mycket annat kommer jag in på.

Men MacNytt.com LunarStorm.se kommer jag inte alls in på.

Antar att det är ngt fel antingen hos Telias server nånstans eller så är det något nätverk som är nere..

Kommer ni andra in på lunarstorm och macnytt nu? (01.52)?

Telia och flera andra ISPs har problem med routers runt om i sverige. Tele 2 hade mycket problem i morse, men fortfarande går det trögt. Telia har även fått en hel del trubbel. Gör man tracerout så är det Telia som har strul.

Det funkar dåligt med att nå vissa delar av det amerikanska nätet öht med telia sedan drygt en vecka.

Den som kör med BBB har inga problem ej heller Telenordia.

1
Bevaka tråden