Så har jag äntligen fått tag i denna underbara skapelse...fint skick utvändigt...lite smutsig invändigt. Allting funkar dock.
Men det är dock en grej som jag undrar över då jag är nojjig med mina prylar... Är LFO respektive Noise aldrig knäpptyst? Om jag modulerar det ena filtret med LFO och låter det andra vara utan kan jag höra en modulation i bakgrunden på det ändå...det lite svårt att förklara... men det ligger liksom där i bakgrunden, tyst förvisso och det är inget direkt märkbart på ljudet som så. Men lyssnar man hör man det någonstans som en väldigt subtil effekt. När jag modulerade det ena filtret med S&H och körde med en tyst VCO på det andra (som var utan LFO) lät det som någon tyst blåste bubblor i vatten. Modulerar jag inget så hör jag ingen LFO heller dock.
Noiset är också sådär skumt. Precis som med LFO:n så hör man det subtilt när jag trycker på tangenterna. Jag måste har rätt låg volym på VCO:na för att det ska bli direkt märkbart.
Slutligen också...är ut-volymen klen i synthen? Jag har ganska bra med gain på min mixer och 75% på synthens volymratt och ljudet är inte superhögt precis?
Vore kul med lite andra erfarenheter kring denna godbit. Jag har testat en innan och det var flera år sedan...minns inte mycket mer än att jag blev kär i den.