Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PAiA midi2cv

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Skurup
  • 2006-08-15 23:06

Någon som testat eller har en PAiA midi2cv och kan berätta om den är något att ha?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-15 23:59

Jag har byggt hela p9700s modulersystemet (se http://www.unease.se/paiabuild.htm) där den ingår och använder midi2cv-modulen till att styra både den och min Pro-One. Jag tycker den funkar bra för det jag vill göra! Men jag har inte pressat den speciellt mycket, kör mest CV + gate till en synth i taget...

Jag tycker den är prisvärd och rätt lätt att bygga!

• Medlem
  • Skurup
  • 2006-08-16 23:46
Ursprungligen av tommyc:

Jag tycker den är prisvärd och rätt lätt att bygga!

Hu rmycket betalade du för hela systemet med frakt och sånt?

skall du kontrollera syntarna bara med typ note on/off så gör den det den ska, men upplösningen är för dålig för cv svep typ till pitch bend osv , då hörs det att cv;n "stegas", s.k zipper noise....

Själv funderar jag på att köpa paia fatman för att den har midi/cvkonverter..
kan det va nåt?
nån som testat en sån?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-16 20:25

Tänk på att Fatman kör med V/Hz och inte V/oktav och alltså funkar bra med t ex Korg men inte med Moog med flera. Inte utan extra trix iaf.

jeppjepp.. just därför. min cs-15 kör ju v/hz.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-16 22:31

Jaja, men då är det ju perfekt!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-17 00:16

Typ 5000kr har jag för mig. Det blev en knapp tusing i frakt. Sen borde man ju ha betalat tullavgift också...

>Typ 5000kr har jag för mig. Det blev en knapp tusing i frakt. Sen borde man >ju ha betalat tullavgift också...

det vore skoj att höra dina åsikter om synten vad det gäller stabilitet, ljud, funktioner, osv.... kanske några ljudexempel t..o.m ?!

• Medlem
  • 2006-08-17 18:01
Ursprungligen av synth_ollie:

det vore skoj att höra dina åsikter om synten vad det gäller stabilitet, ljud, funktioner, osv.... kanske några ljudexempel t..o.m ?!

http://www.unease.se/paiabuild.htm menar du?

Ursprungligen av VCO:

opoops, missade visst den länken, tack

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-17 20:48

Tack VCO

1
Bevaka tråden