Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Post-produktion/mastring, Quattro?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har börjat fundera på att skaffa lite mjukvara post-produktion/mastring. Jag testade Izotope Ozone och blev förälskad med en gång, men nu vill jag ju ha någon form av vettigt program att hosta det i, samt som uppfyller följande krav:

- Körbart i och gärna skrivet direkt för Mac OSX, Universal Binary eller snart Universal Binary
- Realtidsplugins - non-destructive alltså - i AU och VST-format
- Brännarfunktion där man kan redigera playlisten avancerat, för att få bort glapp mellan spår, X-fadea etc
- Smidiga typiska redigerings- och mastringsfunktioner såsom normalisering, peak finding, fades o.s.v.

Jag laddade ned DSP-Quattro 2 och det verkar som om jag kan komma bra överens med det. Dock kan man ju inte bränna i demon så jag vet ju inte hur bra just den funktionen fungerar. Någon som har något att säga om det här programmet? Gjorde en sökning men hittade inte så mycket uttömmande på forumet om just Quattro, och framför allt inte under det senaste året

Har ni några andra tips? Annars blir det nog till att köpa Quattro under hösten. Det slår ju Peak i alla fall i prisvärdhet, tycks det.

Wave Editor verkar rätt lovande. Version 2 ska tydligen vara på väg. Jag tror inte det stödjer bränning dock, däremot allt det där med crossfades osv.

1
Bevaka tråden