Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Finns det någon framtid för Nord Modular?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-08-22 09:18

God morgon!

Jag har precis investerat i en Nord Modular, men är lite orolig för dess framtida kompabilitet
Tror ni att dess programvara kommer att fungera med nästa stora windowsuppdatering?
Man måste ju redan nu köra den i kompabilitetsläget win98

• Medlem
  • 2006-08-22 09:22
Ursprungligen av Cortex:

God morgon!
Man måste ju redan nu köra den i kompabilitetsläget win98

???

Jag kör editorn i Win XP utan några som helst problem...

• Oregistrerad
  • 2006-08-22 09:32

Jaså minsann, det var säljaren som sa det till mig :hmmm:
Ska provas, tackar!

Fungerar (oftast) från OSX också

Jag har inte testat från windows vista än.. men det ska man väl kunna göra någon dag

Det finns en opensource-editor för Nord Modular, än så länge bara i betaversion. Javabaserad, så den kommer förhoppningsvis att fungera på framtida operativ.

På vissa datorer kan man behöva köra editorn i kompabilitetsläge under Windows som jag förstått det. Jag tror det beror på vilken hårdvara man har i maskinen.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-08-22 10:36

är det någon som vet om OSX-editorn går att köra på en intelmac förresten? funkar den med rosetta-emuleringen?

• Medlem
  • Uppsala
  • 2006-08-22 12:38

Snart kommer väl en dedikerad tredjeparts-kontroller med touchscreen och möjlighet att editera modulerna med koppling utanför PC - Skulle i alla fall defenitivt finnas marknad för det....?

• Oregistrerad
  • 2006-08-23 23:59

Tack för edra svar
Det verkar som om det kommer att finnas editorer för modularen så länge den är populär

1
Bevaka tråden