Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

LSDJ / Nanoloop

Tråden skapades och har fått 23 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-09-03 11:12

Har hittat ett par gameboys (klassiska varianten) på loppis och jag blev sugen på att prova på LSDJ eller Nanoloop, var kan man få tag på det nuförtiden?

  • Medlem
  • 2006-09-03 12:11

båda ser ju ut att vara out of stock jag vill köpa det klart på en cartridge nånstans helst

Sätt ut en annons på vendolin.

  • Medlem
  • 2006-09-03 15:55

eller annars, finns det någon som vet var man kan få tag på flashkit till vanligt gameboy, typ som e-z flash till advance och det där, så man kan föra över roms till cartridge?

blezz: det finns en länk från LSDJ-hemsidan till en brittisk hemsida man kan beställa

  • Medlem
  • International user
  • 2006-09-03 18:53

nanoloop är föR arty people hehe!

lsdj kann man ladda hem gratis, sen är det bara att hitta en kompis som pallar att köra in det i en gammal speldosa.

reset: det är bara ett demo man kan ladda hem väl? annars är det ju bara att höra av sig till johan så säljer han gärna rom:en, det är han värd...

  • Medlem
  • International user
  • 2006-09-06 18:34
Ursprungligen av altemark:

reset: det är bara ett demo man kan ladda hem väl? annars är det ju bara att höra av sig till johan så säljer han gärna rom:en, det är han värd...

tror faktiskt inte det.... men det är ingen enkel match att köra in det i dosan...
EDIT- jag tror dock johan är värd det!

Ursprungligen av altemark:

reset: det är bara ett demo man kan ladda hem väl? annars är det ju bara att höra av sig till johan så säljer han gärna rom:en, det är han värd...

LSDJ demo sparar inte låtarna i minnet, men frågan är om inte en gameboy emulator löser det eftersom de flesta har "save state" funktion...
- Men det är ajjabajja!

____                        __     __            _             
|  _ \  ___ _ __ ___   ___   \ \   / /__ _ __ ___(_) ___  _ __  
| | | |/ _ \ '_ ` _ \ / _ \   \ \ / / _ \ '__/ __| |/ _ \| '_ \ 
| |_| |  __/ | | | | | (_) |   \ V /  __/ |  \__ \ | (_) | | | |
|____/ \___|_| |_| |_|\___/     \_/ \___|_|  |___/_|\___/|_| |_|
The demo version is identical to the full version, except that it
does not keep your songs in battery-backup memory! That means you'll 
lose your song every time you turn off your Gameboy or restart
your emulator.
  • Medlem
  • 2006-09-06 13:15

tack så mycket för hjälpen!

ROMs är ju så enkelt att kopiera...men det är sällan man hittar de senaste versionerna av LSDJ och Nanoloop ute.

Undrar om de någonsin kommer att trycka upp nya kassetter?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-09-11 04:35
Ursprungligen av Airwolf:

ROMs är ju så enkelt att kopiera...men det är sällan man hittar de senaste versionerna av LSDJ och Nanoloop ute.

Undrar om de någonsin kommer att trycka upp nya kassetter?

hur kopierar man ett ROM på det enklaste viset?

Du behöver en orginalkassett, en Game Boy och ett tillbehör till Game Boy som tillåter dig att göra en kopia av programmet på kassetten. Sedan behöver ditt tillbehör något som kan läsas av din dator (t.ex. USB) och vips så har du en kopia av spelet/programmet från din Game Boy kassett i din dator. En ROM.

Namn på tillbehör som fixar sånt där kan jag inte. Men det borde inte vara så svårt att få tag i.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2006-09-11 06:59

Nintendo har varit hårda mot sånna produkter iom att man kan pirata 100spel på ett kassett.... så det är lurigt att hitta tror jag, det finns en yahoogrupp om lsdj där man kan hitta info.... Men det börjar bli svårt att fåtag i lsdjkort nu, jagade mitt i över ett halvår.... men när man har ett kort ingår nedladdning av ROMs med...

Det finns en länk till robb web:s hemsida, som säljer cartridges och skrivare, från LSDJ:s hemsida

hur mycket vill du ge för en kassett då?
...min sista LSDj kassett :/

nu har jag fått i ordning min gb-cartridgeskrivare

LSDJ-experiment påbörjas! här testade jag att anpassa och sen ladda in lite egna trumsamplingar, sedan alesis smashup

http://altemark.snoboll.net/musix/synth_examples/altemark_LSDJ_test.mp3

Elakt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-03 22:09

fan altemark smyger in sina nya alster lite här och var. hemliga jävel...

  • Medlem
  • 2006-10-04 00:23

electroboy
ptja, vad vill du ha?
jag vill inte ge mig in på nån budgivning nu men du kan väl säga på ett ungefär haha

2006-11-18: v3.6.5

* bugfix: slide (L) command works again (thx to roboctopoid for reporting)

http://www.littlesounddj.com/latest/full_version/

Allts´å fan altermark! Hur lyckades du få in egna samplingar i LSDJ? jag skulle jättegärna använda LSDJ till att bygga jungle. Synd att jag får nöjja mig med ett tempo isf dock om jag texc recyclar ett amen innan. Sen måste man ju pröva med Xbase in i LSDJ med.

1
Bevaka tråden