Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Echo Audiofire 12 många i/o

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ständigt på jakt efter den ultimata "hemmastudiosetupen" hittade jag det här fire wire interfacet med 12 analoga in/ut. Nån som provat?

Echo Audiofire 12 http://www.echoaudio.com/Products/FireWire/AudioFire12/index.php

Eftersom jag är toklat så tycker jag det verkar smidigt att den funkar som en patchbay där man kan styra signalerna till utgångarna utan att dra sladdar.
Jag är egentligen mest intresserad av många ingångar för att snabbt spela in flera spår i Live. Jag har förstått att lådan funkar även när datorn inte är igång så jag kan använda vanliga mixern jag leker med MPCn.
Finns det några alternativ till denna? Hur är standdarden på echos grejer generellt? Kostar drygt 5800 riksdaler på thomann.

  • Avstängd
  • Malmö
  • 2006-09-08 15:01

Echo har alltid hållit hög klass och varit stabila, så du blir säkert nöjd med en sådan. RME är ännu bättre, men de kostar ju också några kronor mer...

Det där är antagligen ett riktigt bra interface! Echo har tidigare gjort prisvärda interface och gör det antagligen idag också. Annars så får man numera ett 828mk2 för typ samma pris.. då iofs begagnat. Jag använder min 828mk2 mer utan dator än med dator

Viktigt att det funkar utan dator. 828mk2 har väl bara 8 analoga i/o? Mic preamps bryr jag mig inte om eftersom jag inte kan sjunga

  • Medlem
  • 2006-09-08 15:16

828mkII har: Tio analoga in, åtta line och två som funkar att köra både line/mic i. Åtta line out, samt ett stereopar ut, dvs tio analoga ut.

+ 2 inserts.. + sp/dif.. + adat

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2006-09-08 16:24

+ midi...

önskar mig ett sådant kort

*snälla tomten. iår har jag...*

  • Medlem
  • Gävle
  • 2006-09-08 16:47

Jag lovar att äta spenat varje dag om jag får ett sånt

5800 lät ju inte så svettigt för så många in/ut i en fin fw-låda

Nu står det inte om det går att köra flera men om man kan köra två och få 24 in/ut för strax över 10 papp så är det ju grymt.

Ska tydligen gå att använda minst 5(!) stycken enligt manualen.

  • Medlem
  • 2007-09-13 00:21

Köptes någonsin detta kort?.. Jag är bra sugen på mer än 8 analoga ingångar och digitala ingångar har jag inte mycket för. Jag har letat efter vettiga kort hela dagen men närmast landade jag på någon MOTU-kort med 24 in/ut som känns smått overkill, framförallt eftersom det inte ens har midi och kostar som en reko begagnad bil.

Det jag skulle vilja ha är:

12-16 analoga IN
6(+) analoga UT
Balanserade in/utgångar.
48+ Phantom på en ingång (kanske kan köra någon extern micpreamp)
Midi In/Ut, the more the merrier
Ett par hörlurar vill man ju kunna koppla in iallafall

Nån som har några förslag, annars blir det till att börja lusläsa rescensioner om detta.

Ursprungligen av BMX:

Det jag skulle vilja ha är:

12-16 analoga IN
6(+) analoga UT
Balanserade in/utgångar.
48+ Phantom på en ingång (kanske kan köra någon extern micpreamp)
Midi In/Ut, the more the merrier
Ett par hörlurar vill man ju kunna koppla in iallafall

Nån som har några förslag, annars blir det till att börja lusläsa rescensioner om detta.

Fireface 400 beggat, typ 6000:- + Alesis AI3 A/D, typ 2000:-. Så får du allt vad du behöver och lite till!

Jag köpte det aldrig. Det jag gillar med det är patchfunktionen. Det blev istället Motu 828mkII och det har ganska dålig patchfunktion om man jämför med echo kortet.

  • Medlem
  • 2007-12-07 15:16

Jag har redan tjackat fireface 12 och tänkte tjacka ett 8 också om det visar sig att dom "slås ihop" och kan användas som en enhet i live. Inte haft tid att investigera bara. Problemet är ju att 12 inte har någon micpreamp/VETTIG hörlur ut. Man kan köra en ysplit och köra hörlurar ändå men det är ju fult

1
Bevaka tråden