Då tänker du på "desktop" varianten utav Virus B eller?
microX´en har också inbyggda effekter, samt att den fungerar som en midikontroller. Den talar även rätt fint med datorn och det program du använder för tillfället. (har inte provat detta)
Men vad jag har förstått så ska man enkelt kunna se vilka synthar du använder i reason, cubase etc etc.. och sen lika enkelt kunna aktivera och stänga av kanaler, effekter bla bla bla med hjälp utav den.
Fast jag vet inte... synthar / kontrollers som har sånna här multifunktioner som t.ex microX´en... att den fungerar som en fällkniv, den har lite utav allt.. Ska man vända ryggen till dessa "multi-synthar" och istället satsa på t.ex Virus B som ni föreslog bara för att den är mer eller mindre inriktad på trancen.
Fördelen med Virus är ju som du säger att den har en ratt per "parameter", alltså går det snabbt att kontroller det man vill.
MicroX´en har ju en digitaldisplay så får man surfa sig igenom diverse menyer för att komma åt det man vill.: Fast det är ju också en vansak antar jag, när man kan det så går det snabbt.
Ahh, att tillägga så ska synthen användas vid några "live"spelningar framöver... därav så tycker jag om kombinationen synth / midikontroller som microX´en har.
Oj, skummade igenom det jag skrev, lite rörigt.. Men ni förstår säkert. Usch, svårt med sådana här val.