Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Pianoteq pianoemulering

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En firma som heter Pianoteq har kommit med ett piano som bygger på physical modelling + lite samplingar för anslag och lite biljud från piano. Låter alldeles fantastiskt bra och har även en hel del inställningar för att modifiera ljudet. Finns här: http://www.pianoteq.com/

Shit, den borde nån trycka in i ett elpiano, eller i en DSP-rackmodul. Goodbye sampling.

Heh, hade tänkt att lägga upp det som en nyhet någon dag.

Jag är inte tillräckligt haj på piano för att säga om det låter bra eller ej, men jag tycker att det är en intressant utveckling. Pianoteq har fått lite blandade omdömen på de sajter jag sett, vissa tycker det låter jättebra, andra sade att en Korg M1 låter bättre. :hmmm:

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-09-18 15:24

svårt att sätta fingret på vad det är..ibland låter det väldigt verklighetstroget, men sedan så saknas något..
får däremot säga att jag tycker det låter väldigt bra för att vara modellerat.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-18 15:34

Lyssnade lite på demosarna och tyckte att det saknades något stycke med lite mer kraft i. Känns som alla demos är mer eller mindre ballader, vilket säkert inte är någon slump... Men det är ändå imponerande att man gjort det med modellering!

1
Bevaka tråden