Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Externt FW-kort, max 2500 kr

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Borås
  • 2006-09-20 23:57

Tjena, jo, jag har ett Line6 TP UX2, men jag har börjat tröttna på det så smått. Dels för att det inte är så bra på att kommunicera med Cubase, och dels för att det är USB-anslutet och att jag äntligen fattat det.

Därför överväger jag att sälja det och införsskaffa ett kort med Firewire-anslutning. Därför frågar jag nu om förslag på bra FW-kort från er, baserat på era erfarenheter.

  • Medlem
  • Borås
  • 2006-09-21 00:03

Har lite krav, förresten. En eller två mick-ingångar hade varit najs. Jag vill kunna producera smärtfritt hemma i Cubase och Reason, samtidigt som jag vill kunna uppträda live med Ableton Live, lika smärtfritt.
Tack på förhand!

Lägg en tusing till och köp en Presonus Firebox, går som en klocka och har bra in/ut-gångar!

  • Medlem
  • Borås
  • 2006-09-21 00:26

Nu har jag inga exakta priser i huvudet, men jag hade annars tankar på ett M-Audio 410. Sen vet jag inte om AudioPhile är firewire, men det hade kanske också vart ett alternativ. jag är ändå relativt ung, så pengar har jag inte alltför mycket av...

Och ändå har du råd att köpa både Reason, Cubase och Live? (Kasta sten i glashus )

Nej, men åter till frågen. M-Audio 410 är ett bra kort. Det är stadigt och fungerar fint och har det mesta man behöver. En vän till mig använder ett sådant och han är nöjd.

Audiophile finns i både USB- och FW-utförande, men FW-varianten listar på 100$ mer än USB-versionen.

  • Medlem
  • Borås
  • 2006-09-21 10:29
Ursprungligen av Richard Olsson:

Och ändå har du råd att köpa både Reason, Cubase och Live? (Kasta sten i glashus )

Nej, men åter till frågen. M-Audio 410 är ett bra kort. Det är stadigt och fungerar fint och har det mesta man behöver. En vän till mig använder ett sådant och han är nöjd.

Audiophile finns i både USB- och FW-utförande, men FW-varianten listar på 100$ mer än USB-versionen.

Vadå köpa? :rolleyes:

ok, vad är listpriset över 410:an då?
Ska kolla vidare på nätet.

jgb: vad heter den modellen, för hur mycket?

  • Medlem
  • 2006-09-21 08:07

Behringer lilla rackare går på under tusenlappen.

  • Medlem
  • 2006-09-21 10:36

Kinor7: Kolla på musikbörsen, de har den.

  • Medlem
  • Borås
  • 2006-09-21 18:14

Ok, ska kolla in.

1
Bevaka tråden