Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sync problem.

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-23 13:30

Hej forumet.

Nu har jag sprungit på patrull!

Situation?
Jag ska spela in MPCn, TR-626:an och Microkorgen i min DPS12 (digital portastudio).

Jaha?
Och det resulterar i att TR-626:an spelar i baktakt (inte på ett roligt sätt, utan på ett fult och osvängigt sätt).

Men har du provat att..?
Så här är det: Jag har DPS12:an som master för sync:en. Sen går det till MPCn (så länge inga problem) Sen ligger MicroKorgen och 626:an efter. Jag har provat att sätta 626:an innan MPCn. Men det resulterar fortfarande bara i osväng. Eller rättare sagt, hela midikedjan triggar snett som den blåa blomman från väster.

Gäsp..?
Så felet borde då ligga i 626:an? Men om jag har MPCn som master, så funkar allt perfa.. Men då kan jag inte få DPS12:an i synk.

Var det någon som förstod?

Min TR-626:a laggar via midi när jag har DPS12:an som master

Varför gör den det?

Skaffa ett midifilter. Jag skulle tippa på att det är nån midisignal som 626:an inte gillar. Jag har haft dps12 också, men använde aldrig midi iofs.. använde den knappt alls.. 626 har jag dock aldrig haft problem med, men å andra sidan var det många år sen jag hade en sån..
Du har inte testat med en midi-thru box? Dvs en som splittar upp midisignalen så man slipper koppla midi i serie. För att dra en parallell: jag hade en synthmodul en gång, och när den fick mtc, så flippade den ur, den spelade som den ville. Så prova om det går att stänga av mtc eller nåt sånt. (Midi time code)

1
Bevaka tråden