Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med BassStation

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har ett problem med min Novation BassStation-synth som jag skulle vilja ha åtgärdat.
Det ligger ett bi-ljud i bakgrunden hela tiden, typ en ljus ton. Har ringt runt lite till de större musikaffärerna men inga verkar sugna på laga analoga synthar.
Är det någon som vet var man kan få detta problem åtgärdat i Stockholm?

Mvh/Magnus

Det gamla vanliga svaret (från mig): jam.se
Har fixat trasig bassstation åt mig, och även en juno 106 som hade just en irriterande ton hängande hela tiden...

  • Medlem
  • Karlshamn
  • 2006-09-24 02:14

Deadbeat: Hur lång tid tog det att fixa junon? Hört att det ofta är lång, lång kö på reperationerna. Har min ståendes bara eftersom den tappar en röst när den blir varm. Hur funkade det med frakt och så? Blev det inte väldigt dyrt menar jag?

OT förlåt magnusrally

deadbeat: Vem fixade den på Jam åt dig?
När jag kontaktade dem vidarbefodrade de mig till deras reparatör som inte kunde något om analoga synthar och inte verkade vilja ta sig an den!
/magnus

Jag lämnade in fyra syntar för service och reparation, vilket tog tre (!) månader att fixa, så visst tar det tid. Det var den enda verkstaden dock som över huvud taget kunde fixa med detta. Resultatet blev kanonbra. Lasse hette killen som donade, och han kan analogsyntar! Jag bilade från Örebro för att lämna grejerna, så fraktkostnaden vet jag tyvärr inte.

Tack för hjälpen!
Jag provar med att gå in dit och lämna den så får vi se vad som händer!

Mvh/Magnus

1
Bevaka tråden