Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sökes: Hands on-låda

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Finns denna: X0X-programmering, minst fyra syntparter, trumpart. Goda ljudediteringsmöjligheter - utan datorinblandning.

Vilken maskin letar jag efter?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-26 19:07

monomachine?

• Medlem
  • 2006-09-26 19:08

Någon av Korgs grooveboxar? En MPC? Machinedrum+ljudmodul? Om jag nu inte skall säga Monomachine då.

Klart den finns!

++ Korg Electribe EMX-1: 5 synth parter, 1 trum part (9 ljud).

++ Korg Electribe ESX-1: 2 synth parter, 1 trum part (9 ljud), 2 stretch parter, 1 slice part.

EMX-1:an är nog det du söker, med 5 synth parter & en trum part & jävligt hands on!
Hm, Yamaha RS7000 & RM1x kanske funkar oxå, kommer inte ihåg specen där.

E-mu PX7/MP7/XL7 är också ett alternativ.

Möjligtvis lite offtopic fortfarande men vi får se vad framtiden har i sikte:

Det har nu gått sisådär ~2 år nu sen jag grävde efter mobiltelefon/pocketPC-lösningar. Det är en stor dröm för mig att få en väl fungerande totalt portabel mobil plattform. Sist jag provade detta var på en Nokia med Symbian 60 men det var alldeles för långsamt och ostabilt. Det måste ha hänt något under dessa år och kanske det är ett alternativ idag? Någon som vet mer idag?

emx-1:an verkar vara the shit! ... Nån aning om vart de ligger i prisläge, begagnade?

• Oregistrerad
  • 2006-09-26 22:15

tror de ligger runt 3000-3500 kr

3500,- ..

Quasimidi Polymorph är ju inte så dum heller

Du kan få köpa min Yamaha RM1x, som någon tipsade om där uppe.

http://www.vintagesynth.com/yamaha/rm1x.shtml

Noctem: Pris?

eller min Yamaha RS7000 kanske ?

Jag kan inte rekommendera EMX-1. Visst ær den hands on och rætt så rolig i børjan, men efter ett tag trøttnar man på att alla ljud, såvæal de inbyggda (och ej utbytbara) samplingarna som synthljuden låter hoppløst plastiga och tunna. Detta gæller synthljuden i høgre grad æn trumsamplingarna, men det gæller dock båda.

Det ær en leksak som ær rolig ett tag, men ingenting som varar længre æn ett par månader om man har några krav på hur det låter.

Jag tror att den betydligt dyrare monomachine ær ett bættre alternativ, eller varfør inte newbies RS7000?

1
Bevaka tråden