Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Logics inkluderarde instrument?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Satt och kikade på express och pro inför ev. imac-inköp.
Efter att ha kollat på skillnaderna så känns det väldigt intressant med EXS 24 mkII, sculpture och ultrabeat som ingår i Pro. Nu är ju prisskillnaden ganska stor och jag undrar om det är värt det. Spontant så verkar instrumenten köra över de som är inkluderade i Cubase som jag aldrig använder f.ö.
Kanske går jämnt ut ändå då jag måste köpa Battery och Kontakt istället för ultrabeat och EXS 24 om jag går på express och det kostar ju bara det skillnaden mellan pro pch express.
Om man kan köpa en imac+ logic på månadskostnad så skiljer det bara någon hundring extra med pro om man skulle ta det på 48 månader. Kan man lägga upp det så?

Battery är ju klockren för trummor, men externa mjukisar kanske är lite mindre stabila och något långsammare?

Jag skulle köpt Pro direkt Lika bäst..

Jag röstar också på Pro, verkligen! Se om du hittar någon studentkompis som kan köpa ut det åt dig för halva priset

Men verkar inte 48 månader lite väl läskigt? Det är en väldigt lång tid att binda upp sig på ett köp tycker jag, men det är ju bara min åsikt.

Efter att ha tittat lite mer så känns pro mycket nära. Framförallt om man kan ta det som del i månadshyran på datorn. Ska bara få lite stabilare ekonomi på ett par månader. Nu ska det bli seriös produktion!

Ursprungligen av Richard Olsson:

J
Men verkar inte 48 månader lite väl läskigt? Det är en väldigt lång tid att binda upp sig på ett köp tycker jag, men det är ju bara min åsikt.

Det är väl mer för att slippa punga ut med allt på en gång. Om något nytt kommer ut alt. om man inte känner att man vill fortsätta så kan man ju sälja av dem och klara sig undan med att gå back någon tusing på det hela.

• Medlem
  • 2006-09-29 14:17

arbetsättet är ju olika i olika pluggar - men om man gillar Logics egna så är det ju ingen speciellt bra affär om man köper Logic Express (1500kr/3000kr, beroende på om man är eller känner nån student med csn/mecenatkort) och köper en massa extra pluggar utöver det. Andra pluggar kan vara mycket skiftande i optimering för Mac OS - Logic egna pluggar är verkligen anpassade för Mac OS och det enbart.

Logic Pro innehåller allt man kan behöva i plug in-väg (förutom mer esoteriska saker) och kan man få det för studentpriset 5000kr så är det ingen tvekan, tycker jag.

• Medlem
  • 2006-09-29 16:25

Logic Pro 8 kan dock vara på gång möjligen...?

Ja som sagt kan inte köpa nu. Mycket möjligt att åttan kommer då jag ska köpa....förhoppningsvis med ännu mera uppdaterade instrument

1
Bevaka tråden