Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

min dator går bananas.....

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-10-01 13:07

Hej

Nu inom loppet av 2 veckor har något ytterst oroande hänt..min dator har hängt sig och fläktarna börjar gå på ett helt tokigt högvarv...
det är en g5:a och jag har inte haft några problem med den alls tidigare

mina hårddiskar börjar bli mer än lämpligt fulla...tänkte att det kanske var det...men kan det verkligen bero på det?

jaja om någon har någon aning vad det kan vara eller vad jag bör göra så skriv gärna till mig.
det lugnar ner sig också när jag startar om datorn...

Låter som hårdvarufel alternativt någon drivrutin som kanske vantrivs med någon uppdatering. Fulla hårddiskar bör det inte bero på.. men rekommenderar ändå att tömma lite.

  • Medlem
  • 2006-10-01 13:25

men den har funkat som en klocka i ett och ett halvt år...?
så det känns ju som att hårdvarufelet skulle funnits där från början?

men det kanske är någondrivrutin..ska kolla in det där..uppdatera allt som kan uppdateras.

tack för at du tog bort den andra posten, råkade posta 2 likadana

Jomen t ex ram-minnen är känsliga saker. Jag kan tänka mig att så enkla saker som en mindre strömspik kan göra ett minne deffekt. Minnen är just sådana saker som kan fungera hur bra som helst även då de är deffekta.. tills man börjar skriva till just den deffekta delen.. där kan det då smälla.

Det finns små praktiska applikationer som testar sådant. Värt att testa om det inte löser sig med uppdateringar.

  • Medlem
  • 2006-10-01 13:47

tack för tipsen

ska kolla upp det..
dock inte idag..är bakfull och börjar få musarm(jepp...och det suger som fan eftersom alla mina intressen, mitt jobb och mitt plugg kräver dator...)
så jag försöker att sitta med vänsterarmen och kontrollera musen etc. och sitta mindre vid datorn...sjukt trist

Om en fläkt går sönder kanske de andra kompenserar för att inte cpu'n ska brinna upp.

1
Bevaka tråden