Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Oberheim expander på ebay

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan!

• Medlem
  • International user
  • 2006-10-02 11:23

Normalpris för en fullt fungerande är ca 13 kkr. Jag hade nog dragit av i alla fall ett par tusen spänn om en röst varit kass, även om det antagligen inte är så svårt att fixa.

Tänk bara på att om den inte finns i EU så tillkommer det rätt mycket kostnader.

Och här är länken ifall någon vill titta på auktionen: http://cgi.ebay.com/Oberheim-XPander_W0QQitemZ140034801688QQihZ004QQcategoryZ38071QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Bjud inte utan att ha frågat säljaren om det är ok att skicka till Sverige!

• Medlem
  • International user
  • 2006-10-02 20:50
Ursprungligen av segerfalk:

Fast den funkar alla rösterna på. Jag tycker Balint verkar skummast. Nu har han redigerat sitt ursprungsinlägg? :hmmm: :rolleyes:

Hejsan svejsan, Balint!

Ursprungligen av amino:

Fast den funkar alla rösterna på. Jag tycker Balint verkar skummast. Nu har han redigerat sitt ursprungsinlägg? :hmmm: :rolleyes:

Hejsan svejsan, Balint!

Nej sanning tror de va lite impulls.. nej jag har vart sugen pa en multitimbral synth lange o den varkar juh va mangsidig.. blir en till trummis istallet tror jag :rolleyes:

• Medlem
  • International user
  • 2006-10-03 22:14
Ursprungligen av Balint:

Nej sanning tror de va lite impulls.. nej jag har vart sugen pa en multitimbral synth lange o den varkar juh va mangsidig.. blir en till trummis istallet tror jag :rolleyes:

Köp en Ensoniq ESQ-M !

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-02 19:04

Jag älskar när dom skriver "Although this is an "as is" sale, All voices and functions pass auto tune. all LEDs, knobs and buttons seem to be working 100%" Alla som säljer verkar sälja åt någon kompis eller köpt på loppis och vet inte hur den funkar...

Visst så att rösterna stämmer men funkar det att spela. Jag skulle faktiskt inte våga köpa en sådan pass dyr och avancerad synt på Ebay utan att testa den. En Oberheim är en Oberheim... Dom är inte jätte stabila eller som det stod i "A-Z of vintage synthesizers"... “You don’t buy an Oberheim for reliability”

Nått att tänka på före ni gör kap på internet.

Mvh
Demokid

Satsar man inte, vinner man inte. Go for it... !

Balint kanske hoppades på att den skulle gå för en säg 400$ eller nåt?

1
Bevaka tråden