Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tokmoddad C64 med extra acidskruv?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-10-02 19:24

[CENTER]

[/CENTER]

Tag en C64, släng på extra SID-chip, fixa resonans som visslar, stereoinput för att filtrera saker via SID-chippen, fyra rattar att... ratta på, med mera. Komplett med bygginstruktioner och ljudprov. Imponerande bygge enligt en som inte är så haj på det där med lödkolvar.

http://www.bigmech.com/misc/c64mods/index.html

• Oregistrerad
  • 2006-10-02 20:00

Grymt! Imponerande bygge!

• Medlem
  • 2006-10-02 20:37

såg spännande ut! blev fanimej inspirerad...

impressive...
orka ge sig på nåt sånt!

• Medlem
  • Uppsala
  • 2006-10-02 21:04

Mycket jobb, men det kanske skulle vara nåt för brödburken jag hittade häromveckan (se dagens fynd-tråden)...:)

Nu är det bara en sony PS-one skärm som fattas till c64:an i länken, sen är den nog en ultimat maskin.

Jag känner alltid samm respekt inför att man inte bara skapar moddarna, utan att man sedan så detaljerat beskriver det så att en vanlig dödlig kan göra likadant. Grymt!

Och så har han löst brusproblemet! Wow!

Enda negativa är att den var så förbannat ful. Men alltid kan man hitta nåt att klaga på.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-03 12:28

Najs! Den nya C64:an som skulle komma borde lätt ha audio in och sådana här pryttlar.

• Medlem
  • Trollbäcken
  • 2006-10-03 12:49

Cool!
Och som segerfalk säger, respekt för att han har tagit sig tid att beskriva vad han gjort...

Mycket fint!
Dock så måste det vara en sen modell av C64 med litet moderkort, modell C64C tror jag.

Det fanns en hel del andra roliga moddar till allt möjligt på han site, bla dr110 och paia fatman.

1
Bevaka tråden