Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Förslag på controller?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Borås
  • 2006-10-07 20:06

Hej!

Jag är intresserad av att köpa en midi-controller av nåt slag för bl.a. live-uppträdanden. Har tänkt på några alternativ:

# En Evolution UC-33e, men jag har hört rykten om att Evolutions controllers inte är så bra.

# En Akai MPD24. Är det någon som har erfarenheter av denna?

# Eller ska jag skaffa ett midiklaviatur med diverse rattar och knappar?

# Har också hört att Edirol ska vara rätt bra, men vad finns det för alternativ ur deras sortiment?

Jag vill kunna skruva, trycka och dra. Tryckandet kan väl iofs skötas av ett eventuellt klaviatur. Pads skulle vara najs, men det är ingen prioritet.
Någon som kan ge lite tips?

Du har PM.

  • Medlem
  • Borås
  • 2006-10-10 13:45

Tackar... *BUMP*

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-10-10 13:48

Edirol kan jag varmt rekommendera. Jag kör armpeggio på en ny PC80, grym, men den har inga rattar... så då har jag en PCR1 också, grym. Den med. Bägge har inbyggda ljudkort. Grymt. Bra.

  • Medlem
  • Borås
  • 2006-10-11 09:16

Hmm ok. Men jag är egentligen inte i behov av klaviatur. Jag är rätt sugen på en Trigger Finger nu. Verkar skitbra. Men tack för tipset.

Kolla in Kork padKontrol, den har flam och roll som är riktigt roliga att leka med live!

Korg menade jag då:)

  • Medlem
  • Skövde
  • 2006-10-11 23:11

Köpte en PadKontrol idag. Mycket nöjd med den. Den är väl lite dyrare än m-audios plastiga och tråkgråa sak, men den är ju till skillnad från mycket annat rätt så fräsch. Alltid schysst med saker som lyser upp då man spelar på dem. Perfekt för Livesituationer faktiskt, då man inte alltid hör det man gör så bra.

Jag har verkligen bara gott att säga om Novation Remote Zero SL:

Sjukt flexibel och "automap" är inte bara snack heller.

1
Bevaka tråden