Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nytt plagiat av Micro$oft...

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Computer Sweden skriver idag om hur Pyttemjuk demonstrerade den kommande versionen av Outlook, Outlook 11 för nya Exchange(kodnamn Titanium men det är inte det som är plagiatet).

Längst ned i artikeln kan man läsa följande:

Citat:

quote:Koppling mellan webb och Outlook
Utöver det här bjöd Microsoft för första gången på ett smakprov på en ny modul som utvecklas vid sidan av Outlook. Den gör det möjligt att skapa kopplingar mellan en webbsida och din kalender i Outlook, så att information som förs in på sidan också hamnar i kalendern, rapporterar PC World, USA.

Luktar lite iCal i kombination med .Mac skulle jag vilja säja...

Men jag tror inte att jag skulle vilja ha en kalender på nätet som ligger på en Windows-server med tillgång till Exchange. Säger schweizerost er något?

Skulle faktiskt inte vilja någon Windows-server alls när jag tänker efter...

Säger schweizerost er något?

Illaluktande och full med hål? Nej, allvarligt talat - det låter faktiskt inget vidare.

Illaluktande och fet hade passat in på Ballmer också...

Ursäkta för påhoppet, Monkey boy...

[ 15 Oktober 2002, 16:30: Meddelandet ändrat av: Marcus Holmer ]

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-15 16:53

MS har väl plankat Apple sedan 1984 ungefär. Säg EN sak som MS hittat på helt på egen hand. Att MS har lyckats så väl beror inte på att dess produkter är bättre än andra företags utan på grund av att konkurrenterna har klantat sig i sitt strategiska tänkande.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2002-10-15 16:59

CTRL-ALT-DELETE

.Net
.Mac

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-15 17:12

Ja, men det har jo Apple gjort bara för att reta gallfeber på Microsoftisarna. Jag tycker att .Mac är ett korkat namn förresten. Men är det inte Sun som är "the . i dotnet"?

• Medlem
  • 2002-10-15 17:46
Citat:

quote: Säg EN sak som MS hittat på helt på egen hand.

Det talande gemet.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-15 17:48

ROTFLMAO

• Medlem
  • Malmö
  • 2002-10-15 17:53
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: wlao:

Citat:

quote: Säg EN sak som MS hittat på helt på egen hand.

Det talande gemet.

Hahahaha!

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: mondo65:
Säg EN sak som MS hittat på helt på egen hand.

Blue Screen Of Death...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-15 18:36

Win XP har BSOD v 2.0 där du faktiskt kan ändra bakgrundsfärgen. (Med hjälp av programmet Xteq X-Setup.)

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Marcus Holmer:

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: mondo65:
Säg EN sak som MS hittat på helt på egen hand.

Blue Screen Of Death...

Den däringa lilla alias-markören (svara pilen i nedre vänstra hörnet) som kom med 8.5 (?) var väl från windows, eller har jag fel igen?

ehum.. som om apple skulle kommit på freebsd då eller?

Bara en tanke....

Microsoft is investigating a security breach on a server that hosts its Windows beta community, which allows more than 20,000 Windows users a chance to test software that is still in development.

As a result of the break-in, Microsoft advised beta testers to change their passwords late last week. However, company spokesman Rick Miller downplayed the significance of the incident, saying the online trespasser didn´t get access to the company´s crown jewels: its source code.

"They are not grabbing code; they are grabbing product, and it´s going to be buggy and it´s going to have problems," he said. "This is obviously not good, but it´s not terrible either."

Ursäkta mig..... Buggy and problems.... Windows 95, Windows 98, Windows NT, Windows XP... Listan är ju rätt lång vid det här laget. Microsoft och stabilitet? Skulle inte tro det

1
Bevaka tråden