Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilken extern firewire-hårddisk?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-10-10 18:36

Yo!
Skall skaffa en extern firewirehårddisk så jag frågar helt enkelt om ni har några tips om vilka man skall kolla närmare på?

Tack!

// Mattias

Edit: Ah, borde såklart ha lagts i dator-delen, sorry... men man spelar ju in till hårddisken!

  • Medlem
  • 2006-10-10 19:38

*alakazam*

Nu ligger den rätt.

Jag har flera gånger försökt läsa mig till vilken extern hårddisk jag ska köpa utan att lyckats så jag tror på att bara köpa en och hålla tummarna. Vilken modell du än väljer kommer du stöta på en drös användare som spyr galla och svär över vilken jäkla skitprodukt det är. Hårddiskar är väl för känsliga helt enkelt, och i extern form åker de på extra mycket stryk.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-10-10 21:10

Köp en hårddisk och ett kabinett helt enkelt. USB2 kan ibland vara bättre än FireWire 400. Känns det som. Jag har en USB2 och den funkar bra. Kabinettet är simplaste cheap-taiwan (typ 300:-) och disken är någon Seagate eller så (typ 700:-). LaCie osv är bara marknadsföring egentligen. Av vad? Yes, you guessed it. Simpelt taiwan-kabinett, lite uppsminkat, och enkel hårddisk modell standard.

Jag handlade precis en sådan här förra veckan och den går då som tåget.
Rent fysiskt så känns den lika stabil som en pansarvagn i jämförelse med många av plastlådorna från OnOff....
Sedan gillar jag FW800......det går riktigt snabbt!

  • Medlem
  • Borås
  • 2006-10-12 08:17

Ohoj seglarvänner.
Jag sitter och videoredigerar direkt till externa hårddiskar dagligen, så jag har ett gäng här.
De som fungerat bäst här är Maxtor-diskarna, har aldrig varit några problem med dem. Två stycken Lacie har säckat ihop.
Jag rekomenderar en sådanhäringa: http://www.dustin.se/DacsaPortal/?ProdID=5010089477

1
Bevaka tråden