Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Om jag vill testa Digital Performer då!?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det verkligen så att det inte finns någon demo, trial eller dylikt för DP!? Jag har en vag känsla av att det skulle kunna falla mig i smaken, men om jag inte får testa det tänker jag ju inte "provköpa" något för 5kkr. Inte ens en fuldemo hittar jag.

Vill de inte ha nya kunder?

Det verkar inte som att de tillverkarna som gör de dyraste seqarna orkar bry sig om att göra demo-versioner

tanka hem det å prova. har de ingen demo eller dyl. så finns det väl inget annat sätt?

  • Medlem
  • Karlshamn
  • 2006-10-16 17:01

Det var väll det han menade med "Fuldemo"? Eller?

Skriv till dom som gör programmet annars, och fråga. Och säg som det är.

Ursprungligen av Electroboy:

Skriv till dom som gör programmet annars, och fråga. Och säg som det är.

Bra idé där! Sagt och gjort. Meddelar när jag fått svar!

Redan fått svar från MOTU's säljavdelning.

Det finns ingen demoversion, utan man måste köpa programmet, vilket man kan göra från MOTU för $395. Dock med trettio dagars pengarna-tillbakagaranti, vilket ju är lite som en 30 dagars trial, fast med insats så att säga

Personen som svarade på mailet tipsar mig att testa Audiodesk istället (som följde med mitt kort, men som jag inte tyckte verkade så intressant) och menar att det är som ett DP lite. Men när han räknar upp skillnaderna (nedan) känns det föga lockande att använda Audiodesk som vågmästare i huruvida DP är bra eller inte

Citat:

Audiodesk is essentially Digital Performer without:
MIDI sequencing
Notation
Support for Virtual Instruments and Rewire
Six included virtual instruments
Support for Audio Unit format plug-ins
The ability to use built-in audio or any audio interface that supports Core Audio drivers
Support for Digidesign DAE and TDM
Beat Detection Engine
Pitch Automation
POLAR phrase sampler
Surround Sound support
Mastering plug-ins
Consolidated Editing Window
Support for External Control Surfaces
and more...

  • Medlem
  • Gävle
  • 2006-10-16 18:43

Haha!! Audiodeskt är alltså som DP... fast det saknar allt som är intressant med DP

1
Bevaka tråden