Hej igen!
Tack för allt intresse och hjälp jag fick här!
Jag tänkte uppdatera statusen på projektet:
Samplern med hembyggda pads har lags på is p.g.a. för liten budget. Det får bli till våren.
Men robotdelen är under full utveckling!
Jag har nu köpt en Roland Groovebox MC-505 för att sköta midiprogrammeringen. Då har jag både en trummaskin, synth och en sequencer. Jag kommer som det ser ut nu endast att använda sequencern. Jag arbetar mig succesivt igenom manualen. Man kan tydligen göra en hel del med den där apparaten...
De första robotarmarna har fått gå i pension då jag har kommit på en ny och mer effektiv konstruktion. Jag har beställt 22st nya solenoider från taiwan. Och exprimenterar just nu med fjäderstål för att få rätt schwung och gung i anslaget.
Den nya stommen är klarbyggd och batterier och förstärkare och högtalare är på plats.
Elektroniken (till Miditolk-förstärkare-bilbatterier-mc505-robotarmar mm mm...) är dock inte helt enkel för mig att få ihop även om allt fungerar separat.
Jag har lagt upp en tråd på "Svenska elektronikforumet" för att räta ut ett gäng frågetecken.
..och nej. jag har inga bilder ännu. Jag äger ingen digitalkamera ju! Jag fotar mest med ryska plåtkameror.
Fortsättning följer!
/simon