Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

trasig synth

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-10-14 13:02

har lånat en gammal SIEL Cruise av en polare.
problemet är bara att den inte fungerar, han säger att den förmodligen har brunnit eller nått.
den går att starta igång och det låter när man trycker ner tängentarna, men bara en ton och det går inte att reglera ljudet.

vad gör man? kan man laga den?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-10-14 13:14

Jag har hört att Siel ska vara oerhört lätta att laga. Inte. Jag vet inte vad du ska göra men vad jag har hört så ser det inte så ljust ut.

Var finns du och Siel'en? Det vore hemskt om den skulle möta sitt öde på en återvinning utan att först ha fått chansen mernar jag. Kanske kunde ta en liten titt och se om det gick att göra något för den.

  • Medlem
  • 2006-10-14 20:52
Ursprungligen av Charles:

Var finns du och Siel'en? Det vore hemskt om den skulle möta sitt öde på en återvinning utan att först ha fått chansen mernar jag. Kanske kunde ta en liten titt och se om det gick att göra något för den.

den o jag finns i borlänge

Borlänge.. ok.. det var lite väl långt borta. (Dessutom talade någon med vishet här om dyra chip, låer ju inte så positivt.) Nåja, hoppas det löser sig för er iaf. .

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-14 20:37

Tja, jag hade en fullt fungerande Cruise ett tag, den slaktade jag och skickade resterna till Polen och Holland. Om du behöver reservdelar så finns det hos Senso...

Jag skulle strunta i det, det är inte värt besväret, Cruisen är inte skoj att jobba i. Polydelen använder en slags "synth-on-a-chip", samma som JEN SX-1000. Svårt att få tag på.

1
Bevaka tråden