Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

stämma en monopoly

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

e det nån som gjort det o kan komma med några tips?
min orkar inte längra hålla pitchen längre upp på tangentbordet. hoppas man kan ändra scaleingen på keyboard cv så fixar det sig nog. har inte öppnat den ännu

• Medlem
  • International user
  • 2006-10-16 11:27

Du har hela kalibreringsproceduren i servicemanualen. Något annat tips än att läsa den kan jag inte ge dig.

Mono/Polyn är väl ingen designmässig fullträff invändigt. Det är lite trångt och osmidigt där inne men det kunde också varit värre. Får hoppas det hjälper att kalibrera den också för den verkar annars ha lite angelägenhet att småpaja med följd att pitchen för en eller alla VCO:er strular lite.

ja får väl läsa manualen. hoppas den inte har småpajat. gjorde din det?

• Medlem
  • International user
  • 2006-10-16 11:55

Jag har läst om en del som har haft problem, bl a här på 99:an. Jag hade problem två gånger och båda gångerna berodde på att det läckte spänningar mellan kablar och komponenter som satt för trångt. Den ena gången var det väl dock inte direkt Korgs fel, utan det berodde mer på att synthen hade en icke-orginal-pot för portamentot som gjorde det hela ännu trängre. Underbar synth för övrigt.

oj oj. låter lite oroväckande eftersom detta kommer så plötsligt.
min porta-pot e lite ringrostig så jag kan förstå att folk behöver byta den. ska prova runka lite på den o se om det kan minska läckaget innar jag drar fram skruvmejseln.
ja den e verkligen en favorit

• Medlem
  • Staffanstorp
  • 2006-10-16 19:41
Citat:

ska prova runka lite på den o se om det kan minska läckaget innar jag drar fram skruvmejseln.

Ta det easy doktorn.. Ändrar den sig, eller är den stabilt fel?
Gör förhelsike inget utan att låta MP bli riktigt vaken först.

det ska väl finnas potar eller nåt för tune och intervall mellan noterna i monopolyn.
det finns en bra liten tråd med länkar till moddar o service manualer till bla monopoly här på 99. sök på liknande topics...

jo den var varm. jag har haft den i flera år utan o behöva stämma o nu plötsligt e scaleing märkbart off

• Medlem
  • Eskilstuna
  • 2006-10-17 11:50

Min var helt cp ett tag, så fick den fnatt och blev hel igen, så dom är lite knasiga ibland...

min monopoly hade världens roligaste improviserade ryck för ett tag sen. var bara glapp av smuts tror jag, öppnade henne o utan att göra nåt så funkade hon som vanligt. innan lät hon som om hon tagit en tripp för många!

visade sig att den gav för lite spänning från transformatorn. nu e den på elektrolytbyte

• Medlem
  • Göteborg
  • 2009-05-19 20:56
1
Bevaka tråden