Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Akai samplingar

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena, har fått tag på ett gäng med Akai Samplingsbibliotek..

Nu är det som så att jag skulle vilja få igång dessa samplingar i en mjukvarusampler..

Samplingsbiblioteket är CD-skivor så det kommer bli .bin filer.. men finns det något program jag kan använda för att kunna använda dessa med en mjukvarusampler?

mvh / micke

• Medlem
  • Nyköping
  • 2006-10-16 19:04

kan inte logics sampler köra akaisamplingar rakt av ?

motus sampler kan väl också det har jag för mig.

Proffsprogrammen för att konvertera samplingsbibliotek heter: Chicken Systems Translator och Awave.

charliecrash:Varning, VARNING, VARNING för Translator!!! Programmet är väldigt oförutsägbart. Vissa samplingar kan konverteras helt smärtfritt medan andra blir rappakalja.

Testa först den nedladdningsbara gratisversionen av Translator. Om den inte kan göra konverteringen du vill, är risken gigantisk att inte heller den skarpa Translator kan.

• Oregistrerad
  • 2006-10-16 20:20

Använder du Reason så konverterar Reload (gratis) det åt dig.

Jo, jag vet, jag brukar prova lite först, med alla sorters konvertering, så man inte kör ihjäl en 2 GB samplebank Och backup, backup, backup. Det finns nog inget jag är så paranoid med som samplingar.

tack så mkt alla! Har prövat lite försiktigt med translator, funkade sisådär..
Fick tips om CDXtract 4, väldigt bra program faktiskt!

Det funkar som så att jag enkelt bara lägger in bin filen i programmet, så mountas bin filen och låter mig lyssna på alla samplingar, sen kan jag kovertera hela biblioteket i olika samplerformat, ex, halions, batterys, kontakts, Giga, osv.. mkt smidigt..
Så om någon har samma problem som jag hade så rekommenderar jag CDXtract 4

mvh / micke

• Medlem
  • International user
  • 2006-10-17 11:14

Jag fick blåskärmar när jag provade Translator. Det är i och för sig många år sedan, men jag skulle aldrig få mig för att installera något från det företaget igen. Det måste finnas en gräns på hur dåliga installationer och sådant får vara. Det är väl dem och Symantec som är svartlistade hos mig.

1
Bevaka tråden