Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

hjälp, vad ska jag köpa ..

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-10-17 21:34

har bestämt mig för att köpa lite bajs till min dator och ableton live

väljer mellan Motu Ultralite alternativt Presonus Firebox + Fadefox LV2 (midicontroller)

båda kostar lika mycket (från olika handlare iofs)

En controller kommer jag att behöva skaffa ändå, men Motu är ändå Motu .. och jag kan behöva fler utgångar än vad Fireboxen har sen, även om det inte är så i dagsläget .. dessutom vill jag inte ha nåt dyrare eller M-audio ..

Vad skulle ni välja?

  • Medlem
  • 2006-10-17 21:39

Har du något annat som kan agera midikontroller tills vidare? T.ex. en machinedrum som står och dammar?

Låter som du har bestämt mig för motu'n. Jag har en firebox men hade nog valt en ultralite om jag valt idag.

Vad behöver du mest? Midikontroller eller ljudkort?

Fireboxen verkar rätt trevligt, men av döma av diverse webbforum så är det ganska många som haft problem med det, medan jag sällan hört om trassel med MOTU.

Har du något annat som kan användas som midikontroller så skulle jag satsa på Ultralite. Live 6 har ju automap-funktioner som kan vara värt att kika på.

  • Oregistrerad
  • 2006-10-18 07:45

nån machinedrum har jag inte, men en mc505 (till salu) och en microkorg nu som kan användas som controller .. får bli en Ultralite då

Fick mitt ultralite idag........trevligt!

Förlåt att jag inte googlar, men är Fireboxen och Ultraliten liksom rivaler?

1
Bevaka tråden