Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Få ut alla ljud i datorn till ljudkortet..Hur?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har precis köpt ett Motu ultra lite.
Som det är nu så går ljudet till ljudkortet då man kör Itunes , men inte när man kör messenger eller ljud/filmer i safari.
Då går ljudet genom högtalarna på Ibooken..
Skumt tycker jag..

Har en mac...

På ljudinställningarna i datorn så står standaringång på ultralite.
likaså standardutgång och systemutgång.

Här kan ni se hur inställningfönstret ser ut..om det är nåt jag missat.

http://38.99.150.155/dl/d71057578bc7...i/Bild%202.pdf

Inte för att jag ändå skulle ha nån som helst koll på hur det funkar på en Mac (jag var mest nyfiken på hur det såg ut), men länken funkar inte...

  • Medlem
  • 2006-10-18 17:32

kör du mac os 10.3? (för mina ljudinställningsrutor ser inte ut så?)

jepp...

  • Medlem
  • 2006-10-18 19:48

motu säger ju att det ska gå fint med 10.3, men samtidigt hade jag nog helst provat med nuvarande 10.4.8...

hur ser det ut under "Ljud" på systeminställningar?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-18 21:18

"hos frisören.mp3" ?

I alla fall, jag har ett ProTools-system och för att få ut alla ljud i det interfacet så måste jag dels ställa in som du har gjort i "Audio MIDI Setup", men även dra i gång "Digidesign CoreAudio Setup" och välja vilka applikationer som skall ha rätt att använda ljudkortet. När jag kollar på märklilga filmer på youtube och vill ha ut ljudet via digidesign-interfacet så måste Firefox vara aktiverad i CoreAudio Setup:en.

Det borde finnas någon "Motu CoreAudio Setup" där du ställer in vilka applikationer som skall använda Motu-kortet för CoreAudio-saker.

Får fortfarande ingen ordning på det...
Tycker mej ha provat det mesta som går i inställningarna..
Quicktime spelar upp i ljudkortet ,medans messenger spelar upp i interna högtalarna, likasaå youtubefilmer i safari..eller anndra ljud i safari ( förutom quicktime-grejer)

Motu CoreAudio Setup hittar jag inte nånstans...inte deras hemsida heller vad jag kan se.

Vore ju najs om nån som har ultra lite dök förbi, kunde man höra om hur de har gjort..

Laddade ner nån ny installationsfil igår kväll och plötsligt så funkar det bara...
Messenger och safariljuden går nu också genom ljudkortet...

: )

1
Bevaka tråden