Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Laga Neptune 2?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Skövde
  • 2006-10-20 03:16

Hej!

Någon som har tips på var man kan ge sin Spectral Audio Neptune 2 lite service? En pot (den som styr Osc 1) har gått sönder och har inte längre jämnt svep utan gör ett skutt, vilket gör att jag inte längre kan stämma oscilatorn ordentligt. Antagligen så är det bara potten som är trasig och inget värre (hoppas jag).

Tycker detta är väldigt synd för neptune 2'an är så vackert analog på något sätt och jag är lite ledsen i ögat för att jag inte kunde använda den på kommande ep'n.

MVH Oskar Clase

PS. Den finns i Gbg för övrigt. DS

• Medlem
  • Eskilstuna
  • 2006-10-20 08:05

Prova att dampvrida på ratten i 5min, och köp isopropylalkoholm och drippa i och vrid som en galen, det kan vara nått gojjs i ratten eller så är den utsliten men tuneratten borde ju inte vara utsliten på en nyare sint...

• Medlem
  • 2006-10-20 08:14

Skaffa en ny pot så löder vi. Inga problem.

Stackars fina synten ... Den kan få gratis rehabilitering i Eslöv sen. En liten spavecka, kanske?

• Medlem
  • Skövde
  • 2006-10-20 16:38

Jag tror nog att det är en ny pot som gäller faktiskt. Den har krånglat länge och det har bara blivit värre och värre. Nu går den inte att stämma rätt öht, utan hoppar över platsen där den spikraka tonen bör ligga.

Men hur vet jag vilken pot jag ska köpa? Handlar det inte om motstånd osv?

• Medlem
  • Eskilstuna
  • 2006-10-20 18:10

Står ofta på baksidan putten, eller så mäter man med en elgrunka...

• Medlem
  • Skövde
  • 2006-11-13 00:52

Testade idag, mellan renderingarna i studion, att vrida på potten fram och tillbaka och nu funkar den fint. Tog ett antal minuter (ca 7-8 gissar jag) att få den att funka korrekt, men nu stämmer den fint. Jag ser det som ett tecken att jag borde städa oftare...

Jag kör med skynken över mina maskiner. Då räcker det med sporadiska dammanden.

(postade egentligen i fel tråd)

Men skynken borde man nog köra med ... Min Cheetah ser ut som fasiken emellanåt (dammade dock igår!)

1
Bevaka tråden