Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny Macbeth: analog med keyboard

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

... en m3x2 med keyboard. ingen revolutionerande synthdesign, men macbethgrejerna skall ju tydligen låta fruktansvärt bra. lär bli fruktansvärt dyr också.

..currently, the prototype is called The X Factor! This synth is totally analogue- 3 wide ranging Oscillators

with 10 turn potentiometers for precise frequency control and also featuring Saw/Tri/Sine/Square-

waveforms each Oscillator functions as both audio and modulator for some striking cross-modulation effects...

There is a dedicated analogue LFO as well as analogue Glide...

...the filter is the classic all transistor 24dB/Octave type- warm, rich and fat!

...as can be seen- the keyboard is a three and a half octave type- perfect for an analogue mono synth!

The ADSR envelope generators are an all transistor design and are extremely snappy!

Also included is a variable tone Noise Generator. Other features include a dedicated Headphone Amplifier

for monitoring sounds!.....for those interested in obtaining this synth- a batch of 25 is planned for the

• Medlem
  • 2006-10-20 19:48

Skoj att någon vågar tillverka en analog med klaviatur. Starkt.

Kommer bli hiskeligt dyra är jag rädd.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-20 19:54

Den kommer kosta hejkomochhjälpmig! Men jag kommer vilja ha den lika mycket som M5:an.

*drgl*

Jag kommer aldrig ha råd, men det är trevligt att ha något nytt att drömma om

Geeeeeee migg!!!!!

Naket! Riktig syntporr!

Ursprungligen av babyarrogant:

Naket! Riktig syntporr!

det jag kommer att säga nu är lamt, men jag kan inte hålla mig... kolla in rattarna på den där...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-10-21 13:30
Ursprungligen av vctrsknt:

det jag kommer att säga nu är lamt, men jag kan inte hålla mig... kolla in rattarna på den där...

Bah, rattarna är ju Moograttar!

i varje fall hälften av dem...

• Medlem
  • International user
  • 2006-10-21 17:13

Tittar man på rattarnas layout så påminner den starkt om en Minimoog :hmmm:

• Medlem
  • 2006-10-21 17:50

Samma tänkte jag. "det ser ju ut som en minimoog utan kläder"

Ursprungligen av neriks:

Tittar man på rattarnas layout så påminner den starkt om en Minimoog :hmmm:

• Medlem
  • 2006-10-21 17:46

Jepp, ser hett ut det där. Jag hade nöjt mig med ett Morocco-filter dock, givet skillnaden i pris

1
Bevaka tråden