Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

går det montera isär digitapianon?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-10-29 16:02

Hej, jag undrar om det är möjligt att montera isär digitalpianon som har fastsittande ben och pedaler? Om det inte går att plocka isär det, kan man såga isär det utan att det går sönder och så? Typ, det sitter väl inga viktiga sladdar i benen liksom? Och brukar de ha någon ingång för pedal då jag antar att pedalerna jag sågat bort inte längre fungerar?

Vill hellre ha ett vanligt stativ så det blir lättare att flytta runt. Och det verkar vara lättare att hitta begagnade digitalpianon med ben typ.

hade du tänkt sätta ihop det igen?

• Oregistrerad
  • 2006-10-29 20:28

nej, det tror jag inte. det är väl egentligen bara att såga, men jag undrade om någon visste ifall de brukar gå att skruva isär eller så? orkar inte gå till en musikaffär och kolla..

• Medlem
  • Huskvarna
  • 2006-10-29 20:45

Om du har pedaler i benstativet så lär det ju gå sladdar där i. En del digitalpianon jag sett är ändå kopplade med telepluggar så då spelar det ju ingen roll.

Det går aldrig sladdar i benen. Själva stativet är en byggsats som du själv kan montera ner om du vill. Pianot skruvas fast på fyra punkter mot själva kiosken. Sladdarna till pedalerna kan dras efter träet men kopplas in i pianot i bakändan på sedvanligt vis. Det är alltså inga problem alls att byta stativ om du har en sustain pedal själv!

• Oregistrerad
  • 2006-10-30 06:16

Tack Madman, det var betryggande att höra!

1
Bevaka tråden