Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
[FONT="Verdana"]Hur svårt/lätt är det att få en 110V till 220v, Har fundering på synth köp från U.s.a. eller rättare sagt flera KORG Mono/poly, ROLAND JUPITER 6, Gleeman Pentaphonic [/FONT]
Köp en 220->110-konverterare på ELFA och du är klar.
Att byta trafo/modda till 220 beror på prylen du tänker köpa, på en del är det säkert enkelt medans andra är lurigare. Man vill ju inte göra något som gör att man riskerar att det hela brinner upp...
[FONT="Verdana"]Hur svårt/lätt är det att få en 110V till 220v, Har fundering på synth köp från U.s.a. eller rättare sagt flera KORG Mono/poly, ROLAND JUPITER 6, Gleeman Pentaphonic [/FONT]
Kjell och Co har också spänningskonverterare.
Dock kan jag rekommendera dig att leta reda på mono/poly och jupiter 6 i Sverige, eller åtminstone europa, då frakt och tull från usa kommer att kosta dig en hel del. Det är ju inte särskilt ovanliga. En gleeman kanske är svårare att hitta här hemma dock
En liten anekdot, Var i U.s.a. 1994-95, tittade på en Gleeman Pentaphic Clear, killen i musikaffären vilee ha 800$ varpå jag skrattade och sa, du, om jag får välja mellan den här gamla skiten och min Ensoniq TS12 så väljer jag Ts12 an. Jag har än idag mardrömmar och ågren för detta,,Hjälp
Lawnrunner... du är nog inte ensam om detta! Jag har gjort liknande grejer... t.ex jag sålde en 1960-tals VOC AC-30 som jag trodde var trasig... men tydligen var det bara en fuse som behövde bytas... bittert bittert...
en annan gång sålde jag min Höfnerbas 500/1 från 1966 för att få råd till att betala televerket en telefonräkning som var hög.... det hade varit bättre att inte ha kvar telefon.
detta hände på 1980-talet
jag tycker allra mest synd om killen i den amerikanska musikaffären som reade ut Gleeman Pentaphic Clear efter det att du lämnat butiken... och sedan köpte sig en Ensonic TS12 till sig själv. Jag har hört att han har haft svåra sömnbesvär med otäcka mardrömmar han oxå