Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Acess Virus firar 10 år med synth i guld

Tråden skapades och har fått 25 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Access Virus firar 10 år och i dess ära håller de en tävling där man kan vinna en guldversion av Virus TI.

Som grädde på moset erbjuder de även Depeche Modes tourpatcher till Virus som gratis nerladdning.

http://www.access-music.de/

Citat:

Dig out your video cams and prepare yourself to celebrate the Virus's 10th birthday. Film yourself reading a poem to your Virus by candlelight. Bungee jump from the Golden Gate Bridge wearing your ABBA revival costume, while toasting the 10th anniversary of the Virus. Put on your rocket-powered Rollerblades and shout out "Sniff my gas - I got infected!" as you blast through the keyboard section of your local music shop. OK - you might not want to do that - but we reckon you get the drift.

Send in a Video which shows you congratulating the Virus on its 10th anniversary, and you might be the lucky one who win's the Virus TI Goldfinger - the only one of it's kind. Yes, it's true - scary but true -

Duktigt ful var den. Jag som tyckt samtliga Indigo/Polar varit riktigt snygga hittils...

• Medlem
  • Huskvarna
  • 2006-11-01 09:42

Om man lyckats komma över Saddams släktingars AK47 så är ju en guld-virus ett givet val.
http://forums.filefront.com/gallery/users/7/3/4/1/0/goldak47-1.jpg

blingbling is the shit...

Kan redan se den i bakgrunden av 50 Cents nya video.. eller kanske Snoops.

Men det är aldrig fel med en gratis synth. Man kan ju gå på den med ett sandpapper

hehe.. tyckte guld-virusen var cewl..

• Medlem
  • 2006-11-01 11:08

Vore mäktigare ifall dom hade kromat den i guld som C3PO, nu känns det mer som man har köpt en guldsprayburk och dragit över.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-11-01 11:12

Ok vad ska man spela in för video? Det brukar ju alltid vara någon fjantig som vinner sådana här tävlingar och inte någon extremkool.

Den är ju stencool! Kan tänka mig att den skulle kunna bli en hit även bland discofreaks!

• Medlem
  • 2006-11-01 13:08

helt fel och helt rätt på samma gång.

Guldversionen borde egentligen gått i produktion för den hade sålt guld i Saudi, utan tvekan. Då i en riktigt pricey "Limited Dubai Disco"-version med "options" såsom diamantsmyckade rattar och kristall-pitch/mod hjul. Då också självklart med arabisk tonskala default. Jag ser fram emot de kommande internationella export-dansbanden därifrån såsom "The Shejkz" eller "The Emiratez" där denna mellanöstern-designade produkt kommer figurera i deras musikvideos...

(detta var den till dags datum fulaste synt jag någonsin sett in my hole f*ckn life IMO...)

• Medlem
  • Uppsala
  • 2006-11-01 14:06

Tokful. Som en Volvo 244 ur broschyren -75.

Alldeles underbar! Fntstkt!

• Medlem
  • 2006-11-01 21:43

Undrar om de blir glada om man skickar ett mail och frågar om de rollat den själv Tanken var god men guldfärgen ser onekligen ut som något från Beckers Färg eller liknande. Då är originalen snyggare faktiskt.

Bortsett från det så är tanken cool tycker jag. Skall bli kul att se vad folk hittar på.

• Medlem
  • Skurup
  • 2006-11-02 00:16

Är av princip emot VA och detta gjorde bara min övertygelse ännu djupare. Tacka vet jag en riktig analogsynt i riktigt guld ! ! ! NER MED HALVMESSYRERNA ! ! !

Jag tycker den är underbart 80-talssliskig. Helt rätt!

PBIT: Om det inte varit för just Virusen hade jag hållit med dig... En modern klassiker utan tvekan.

• Medlem
  • Nyköping
  • 2006-11-02 02:41

ser ut som den kommer från studio54

tog ialla fall ner ljudpatcherna bara därför att

• Medlem
  • Borås
  • 2006-11-03 01:48

men fatta vad häftigt att skryta med: "Jag har minsann en Virus TI - i GULD!!" Den slår din fjantiga Arp, minsann!"

Ursprungligen av Kinor7:

men fatta vad häftigt att skryta med: "Jag har minsann en Virus TI - i GULD!!" Den slår din fjantiga Arp, minsann!"

Alltså, frågan är vad man hade valt... Färgen är ju trots allt det viktigaste på en synt...

[CENTER]

eller en

Hmm.... Jättesvårt....[/CENTER]

Men tack vare att Access gjort en "Emirate Gold Edition" nu så behöver man inte gå och fundera längre över beslutet! Tack Access! :kaaaka!:

Ursprungligen av moogpower:

Men tack vare att Access gjort en "Emirate Gold Edition" nu så behöver man inte gå och fundera längre över beslutet! Tack Access! :kaaaka!:

Och den matchar Yamahas DX7 Centennial version sååå bra!

*garv* Det får nog tycke, smak och musikalisk preferens avgöra.

Men moogpower är definitivt en del av den ironiska generationen...HÄRLIGT!

• Medlem
  • 2006-11-03 10:14

I like goooold, the taste, the texture......

Måste dock hålla med om att "orginalet" är snyggare

• Medlem
  • 2006-11-04 15:19
Ursprungligen av Haplo:

I like goooold, the taste, the texture......

dutch-hater

seriöst, den kommer att säljas till p. diddy för 100.000 på ebay. synten är garanterat ebay-foder, jag personligen skulle inte kunna leva med skammen att ha en guldfärgad synt.

• Medlem
  • Tjällmo
  • 2006-11-03 10:49

Pimp my Virus?! :hmmm: URRK!
Gettomodning! :eek:

Tyckte faktiskt den såg riktigt snygg ut!

Finns ju inga riktiga bilder på den ändå så

1
Bevaka tråden