Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

DSI Evover

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-11-09 19:15

Vet att många här har/ har haft den, så ngn kanske kan hjälpa mig. Får inte Enveloperna att re-trigga när jag slår an en ny not om jag fortfarande har en tangent nertryckt. Exemplel: om jag håller ner c3 o efter det (medans C3 fortfarande e nertryckt) C2 så händer ingenting. Jag förväntat mig då att C2 ska höras o enveloperna re-trigga men C3 fortsätter ljuda tills den tangenten släpps. Det blir svårt att spela tight då om jag e lite för snabb på en tangent o släpper den tidigare bara precis efter så blir d bara note-off som gäller. Har bläddrat i manualen och har ställt in
1) "Trigger sel" på "ALL"
2) "Key mode"på "LAr" (last note hit priority, re- trigger envelopes"

I min värld ska detta funka, men nu e den ju tyvärr inte perfekt :kaaaka!:

EDIT: D e EVOLVER d gäller, vad än nu rubriken antyder

• Medlem
  • 2006-11-09 19:23

Gaaaaah!
Poly chain som spökade. Att d kan va så enkelt ibland

8 minuter! Det var snabbt löst, vill jag lova. Imponerande, särskilt med tanke på att Evolvermanualen inte är den mest överskådliga bok som går att läsa.

• Medlem
  • 2006-11-10 12:59
Ursprungligen av sawtooth:

8 minuter! Det var snabbt löst, vill jag lova. Imponerande, särskilt med tanke på att Evolvermanualen inte är den mest överskådliga bok som går att läsa.

Tyvärr kan jag inte ta cred för d. 8 min tog d för DSI support att svara !!!!!!! Måste fan va världsrekord.

Ursprungligen av uc.t:

Tyvärr kan jag inte ta cred för d. 8 min tog d för DSI support att svara !!!!!!! Måste fan va världsrekord.

Grymt. Fick du snacka med Dave i egen hög person? Han är en av mina absoluta hjältar!

• Medlem
  • 2006-11-10 14:08

Antagligen, han avsluta med "Cheers, Dave Smith"

Haha, coolt!
Har hört att det är bra support, men 8 minuter är nästan löjligt...

• Medlem
  • Nyköping
  • 2006-11-10 23:54

har varit sugen ända sen jag läste rescensionen i MM om den där. däremot att den är så gigantisk i programring har skrämt mig lite. men antingen table eller monoklavet blir det någon gång...

GM: känns som att evolvern var snyggare än hon som höll i den

1
Bevaka tråden