Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
En Juno-2:a eller så kan det inte vara, för de har inga parametrar för key scaling-styrd panorering (eller ens för panorering över huvud taget). Det kan säkert vara Novation-synten du lekt med ett tag alternativt din Andromeda. Eller en Ensoniq-synt kanske!
Semi-OT: Måste tipsa om ett grymt snyggt EP från just en Juno 2.
Lyssna på låten "Fading" på http://www.mperia.com/displayfull.php?searchby=artist&id=977
Det är steffensen (som man ser här ibland) som kranat till det EP-ljudet (och de andra ljuden).
Rätt svar är Andromeda A6. Ljudet är inte färdigt... jag jobbar på det lite då och då. Jag har försökt göra ett piano/grand ljud och är ändå rätt nöjd med pianoljudet på nått sätt då det är en analogis. Nu måste jag bara tänka ut ett sätt att få hammarljudet... samt att fixa offsett för Env-keyboard-track rätt. Låga tonerna låter för mycket synt lixom.
Använd korsmodulation som ökar i hastighet ju längre upp på klaviaturet du spelar. Det finns en hel del (teortetiskt sett) intressanta pianoljud i fabriksbanken på JX8P t ex.
Hmm I will try that. Just nu har jag bara att Decay blir snabbare, Cutoff minskar samt att resonansen ökar ju längre upp på klaviaturet. Hade en JX10 en gång och dess preset's lät mest elpiano. Jag skulle vilja ha lite mer akustiskt sound... ska testa X-Mod.