Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bränna kombinerad cd.

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur bränner jag en kombinerad cd med en extra mapp med mp3 på cd skivan. Så att skivan startas som vanligt och att man inte får mappen som spår 1 och rullar tyst?

Vilket program gör man dett och får en sådan fin bränning att den sen kan gå som master.

Snälla tips och hjälp bitte.

JR:confused:

Jag har gjort det i Nero...
Men jag tvivlar på att det blir en fin bränning som går att använda som master där... med Red book och puk-koder och annat som jag inte vet så mycket om

  • Medlem
  • International user
  • 2006-11-27 19:10

Jepp, Nero går det att göra det i. Tror formatet kallas "CD Extra".

Vi har börjat prova i nero men då strular det. Med extra funktionen så börjar inte min cd spela skivan. Den måste gå igång automatiskt. Hmm, nån som vet några viktiga funktioner som ska tryckas i. Finns det någon sådanhär funtion i wavelab.
Kan man lägga mp3 där i cd filen?

JR

jag hade något nero express typ och då var det bara att välja "Data och audio" och så fixade den själv så att CD-spelaren inte verkar märka av att det även är data på CDn, den beter sig som en helt vanlig CD.... det var lätt som en plätt

Ska göra ett försök igen. Går det bränna audio snyggt med nero eller blir det dålig kvalitet? Cuttingroom tar en 1000 minst för en cd master. Förragången brände jag mastern på 1ggr hastigheten med wavelab och den låter bra. Svårt att motivera kostnaden men nu när man ska ha data med.

JR

1
Bevaka tråden