Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-11-27 20:42

Det är helt klart ett överpris. Jag hade modellen över den, min första keyboard/synth/alltiett och den kostade 3500:- har jag för mig. Lyckades sälja den för 1200:- har jag för mig men det tyckte jag var världens överpris och var hemskt nöjd med att lyckas bli av med den för en sådan slant.
Som nybörjarkeyboard är den rolig, fast sequencern är ju inte direkt väl tilltagen vad gäller antal toner, speciellt inte eftersom varje hihat-slag räknas som en ton, och i en låt på fyra minuter ryms det en heeel del slag på hihaten, vill minnas att mer än hälften av kapaciteten försvann bara på att programmera hihats, och sen vill man ju gärna ha lite fler instrument också... dessutom har man ingen möjlighet att spara sina verk förutom på själva keyboarden, ingen diskettstation finns att föra över låtarna på.
Men jag hade mycket kul med den

Som nybörjarkeyboard duger den fint tycker jag, men jag skulle inte ge mer än 700:- för den. Beror ju helt på vad säljaren vill släppa den för dock. Och jag skulle inte vilja äga en igen, heh.

Edit: Glömde tillägga att allt jag skrev ovan handlade om storebrodern till den där som du skrev om. Vet inte alls hur den är, men den är knappast bättre på något sätt och vis. Skulle tro att det finns mycket bättre saker att finna för 1000:- men tyvärr har jag inga bra tips, är inte så hemma på keyboardmarknaden.

Ursprungligen av Bobbski:

Lyckades sälja den för 1200:- har jag för mig men det tyckte jag var världens överpris och var hemskt nöjd med att lyckas bli av med den för en sådan slant.

Mitt minne säger att det var 1300:-
I övrigt får jag hålla med, den var jävligt kul, men inte så länge, nu bor den i garderoben i väntan på att jag ska orka bygga om den till en laserstyrd atombomb eller få för mig att jag måste omsätta den i pengar. (Om nån känner att "åh, jag vill verkligen ha en sån" så buda gärna )

• Medlem
  • Karlstad
  • 2006-11-27 21:37

Haha, så pinsamt, trodde inte du fanns här

1
Bevaka tråden