Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

vilket ljudkort ska jag ha?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har precis börjat med musik och skulle vilja köpa ett ljudkort för max 3000 kronor.

Jag skulle helst vilja ha ett externt så att jag kan ta med mig det, men om det finns något internet som är precis vad jag vill ha och är billigare kan jag tänka mig ett internt också.
Jag har en fantommatad stormembransmikrofon och kommer spela in när jag sjunger, när jag spelar gitarr och andra instrument. Jag vet inte hur mycket bättre det blir om man har två mikrofoner, men om det blir mycket bättre skulle jag gärna vilja att kortet hade en möjlighet att koppla in en annan mikrofon. Funkar inte det så skulle jag vilja ha en ingång så att jag kan koppla ett mixerbord till det.

Jag hade även tänkt att använda kortet med mitt usb-keyboard och jag har ingen aning om hur kort funkar och om alla har låg latency, men jag skulle vilja att det här kortet har låg latency eftersom det jag har i datorn nu har väldigt hög.

Sen så vill jag såklart att det ska vara bra inspelningskvalitet på det och att det inte ska krångla en massa utan vara rätt enkelt att ha att göra med.

Jag har kollat på M-Audio Firewire Solo men har hört att dom har krångliga drivrutiner.
Jag har också kollat på LinePro6 UX2 men det känns som att det är mer något man bara använder till inspelning än något som man både spelar in och fixar latencyn med, dessutom har den USB och jag har hört att det inte är lika bra som firewire (även fast jag inte vet hur mycket det kommer påverka det som jag gör).

Borde jag ta något av dom korten och i såna fall vilket eller har ni några andra förslag? Undrar ni något mer om hur jag ska använda det så fråga gärna.

jag har kollat på ett kort som heter Presonus Inspire 1394 nu som verkar vara passande. är det någon som provat det?

1
Bevaka tråden