Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

monopoly moding

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är faktiskt lite less på min monopoly fastän det är en mysig gumma. skulle iallafall behöva ett extra filter, ändra på lfo och kanske plugga den till modulärsynt. någon som har gjort nåt liknande med en monopoly eller vet adresser?

mjah
-- addera lite mixIn\brytJack här och där kan kanske vara din bästa vän till att få den lite mångsidigare, vet ej...

modda inte port polyläget bara som jag sett hemska exempel på

chordMemoryt e det ända jag kommer ihåg \ + 1 OSC per tangent vilket e hela grejjen och borde bevaras + om du ska vokoda saker med den! e det det du menar PR?

men att patcha ut grejjer från unison-läget vore ju guld externt\ internt .. men går inte in på det .. va för länge sedan jag hade dom och missar parametrar etc .. och minns inte allt

länge sen här också, snart 10 år, men du har väl vcf/vco-modingångar på den? börja där innan du moddar internt. Köp en analog sequencer och plugga in om du inte redan har en, har du en modulsynt så kan du koppla in lite diverse saker redan som den är. Men det är klart, om någon synt här i världen är tacksam att patchjackmodda så är det monopoly, 4vco med separata cv, vansinnigt skoj tillsammans med rätt sequenser

inte mycket här, men s/h på lfo´n iaf

http://monopoly.highspies.com/mods.html

att modulera filtret med nån av osc. borde ju heller inte vara så svårt att fixa...

var inne lite på separata cvgate och vco ut för oscilatorerna(förmodligen lite väl galet för min aphjärna). men också små kalibreringar som byta potar för att få mindre/större omfång på grejer som adsr och lfo.

vad hände med requesten för ett mod/circuit bending avdelning på forumet?

• Medlem
  • Linköping
  • 2006-11-30 23:59
Ursprungligen av Fjodor:

var inne lite på separata cvgate och vco ut för oscilatorerna(förmodligen lite väl galet för min aphjärna). men också små kalibreringar som byta potar för att få mindre/större omfång på grejer som adsr och lfo.

vad hände med requesten för ett mod/circuit bending avdelning på forumet?

Du ska inte byta potten ,byt motståndet på mitten tappen från potten.

/heualia

1
Bevaka tråden