Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Voyetra 8

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-12-05 15:37

Finns det någon som testat eller har en sådan? Är dom svindyra om man skulle hitta en, och vilka alternativ skulle kunna funka? Är ute efter det där lite småfeta ljudet som New Order kör med i "Sooner than you think" ca 00:58 in i den här filmen, strax efter att Gillian lirat klart på sin P5:a. Det kanske finns en uppsjö synthar som fixar det?

http://www.youtube.com/watch?v=DDrAM4tjIbU

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-12-05 15:49

Var inte den Dave Stewarts favvosynth?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-12-05 15:50

Haha! Är det Wilder du har som avatar!?!

  • Medlem
  • 2006-12-05 15:51

You bet!! (Wilder alltså:) Stewart hittade jag inget skolfoto på...

Ursprungligen av Dx200:

Finns det någon som testat eller har en sådan? Är dom svindyra om man skulle hitta en

http://cgi.ebay.com/Octave-Voyetra-8-rare-vintage-analog-midi-poly-synth_W0QQitemZ250061911466QQihZ015QQcategoryZ38071QQrdZ1QQcmdZViewItem

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-12-16 23:37

David Gamson hade en (Scritti Politti). Men den var inte riktigt belåtenhet. Han bytte bland annat till en Prophet VS ("an incredibly noisy instrument" hehe) och en Matrix 12:a om jag har läst Scritti-vetenskapens A till Z på rätt vis.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-12-16 23:44

Haha, lyssnade på det där klippet. Lustigt nog, ovetandes om denna version med New Order, så har jag ofta gjort det där ljudet med Reason, nästan samma ackord också!

scritti politti låter verkligen som ett bra italienskt hardcoreband, men visar sig vara absolut ej detsamma. trist.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-12-16 23:53

Man kan nog inte upptäcka dem idag, s a s, men när man gjorde det 1984 så var det hur sjukt bra som helst. Eller lyssna noga på Small Talk och Boom! There She Was. Man kan tycka exakt vad man vill men produktionerna är inte något som görs på en kvart.

(oj, kolla blue monday från samma konsert. bernard kan inte bestämma sig för vilken oktav han ska sjunga i, och sen ba "i still find it so hard, to stay in tune with you")

Det lät som vilken BIT01 som helst tycker jag.

  • Medlem
  • 2006-12-18 17:49
Ursprungligen av Real Parakeet:

Det lät som vilken BIT01 som helst tycker jag.

ska ta och gnugga min BIT99 lite när jag kommer hem...

Undrar varför Bernard är rålack i varje låt, kanske för att han glömde brallorna hemma?

Hittade en voyetra på sos

Octave Voyetra8+Vpk-5 keyb*Perfect condition recentely serviced in NY, 220v. Sound unique, do you remeber eurythmics’ sweet dreams? Possible ecxange with Oscar o MKS 80+Mpg.
£2200.* Email (Rome, Italy) 24/12/06

1
Bevaka tråden