Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Leka med extern in på MS-20

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-12-11 14:55

Basic MS-20-patch för att hantera externa ljud, t.ex. gitarr/bas, in:

Sedan får man vrida på ratten för innivå på ljudet (maxa för dist), samt trigg threshold för att få triggar. Kopplingen från envelopföljaren till lågpassfiltret gör att ju starkare man spelar desto mer öppnar sig filtret. Resten av inställningarna får man prova sig fram till.

Funkar lika bra med MS-10?

• Medlem
  • 2006-12-11 15:05

Nix, den har inte signalföljarbiten som MS-20 har. Koppla ihop dem däremot.

• Medlem
  • Borås
  • 2006-12-11 15:08

danke danke.. ska hem och leka sedan.

en rolig grej jag gjorde i helgen va o sätta in en syncad sågtandslfo i lågpassfiltret o sen försöka skära ut små klyftor av kosmos med hjälp av manuell pwm o ringmodulatorn, de samverkar på nåt sätt som är svårt att begripa men väl värt o prova

Här är patchboken till Korg MS20 + lite andra patchar jag fann på en sida. Kanske kan glädja nån. Lösenord: airwolf

Klicka här

• Medlem
  • Borås
  • 2006-12-12 08:19
Ursprungligen av Airwolf:

Här är patchboken till Korg MS20 + lite andra patchar jag fann på en sida. Kanske kan glädja nån. Lösenord: airwolf

Klicka här

tackar

Härligt! Var lite orolig över att jag skulle klara nästa tenta, men nu behöver jag inte fundera mer på det.

• Medlem
  • Borås
  • 2006-12-12 09:00

Ursprungligen av M i Gbg:

Härligt! Var lite orolig över att jag skulle klara nästa tenta, men nu behöver jag inte fundera mer på det.

KORG MS20 är verkligen ingen tentamaskin precis, he he...

Snabbjobbad, bred och låter grymt bra med ett öppet interface för mycket fantasifulla lekar där man i stort sett kan skicka in allt ifrån gatan utanför till en världsradio till en mygga, ja, you name It...
Finns alltid ett utrymme för den i produktionerna, inget dåligt betyg det.

Love that beast until I die alltså...

1
Bevaka tråden