Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

S/PDIF-in/out

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-12-13 16:05

har S/PDIF-in/out på mitt ljudkort vad gör denna ut och ingång?

mvh
hammer

det är en digital stereo-in och -utgång. Koppla till enheter som har samma in- utgång och du slipper analoga störningsmoment, samt att du får extra in-utgång

Den skickar hela ljudsignalen, både vänster och höger kanal, digitalt i en kabel.

  • Oregistrerad
  • 2006-12-13 16:16

Då känner jag mig lite visare, jag som länge har villjat ha en utgång till fast då måste jag ju skaffa en förstärkare med digitalingång också eller finns det några små mixerbord med sånna?

Hade varit soft att kunna använda lite externa effekter

  • Oregistrerad
  • 2006-12-14 23:02

Har en till fråga,

kommer snart inhandla ett par genelc 8020 och på mitt ljudkort (Lexicon Omega) så har jag en volymratt som styr för monitorerna och hörlurarna och det tycker jag är lite störande.

kommer S/PDIF-Out's volym också styras av den volymkontrollen eller har den en fast signal som förstärkaren efter ljudkortet kommer bestämma?

och då kommer följdfrågan finns det nån förstärkare som har digital ingång som jag kan koppla in på men ändå bara använda förstärkarna som är inbyggda i monitorerna?

?

mvh
hammer

  • Avstängd
  • Malmö
  • 2006-12-15 13:07

Om S/Pdif påverkas elelr inte av volymkontrollen, får du nog kolla i manualen efter. Om den digitala utgången påverkas, så är dock risken att det görs digitalt, med lägre bitdjup vid lägre volym - något som är mindre bra...

1
Bevaka tråden