Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Technics sx e66 trasig.

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej.
Kan någon hjälpa mig med min orgel som tvärdog, numera lyser bara on/off dioden och alla säkringar är hela men inget funkar.
Någon som känner igen problemet eller kan tipsa om en bra reparatör??

Jag vet att hammond sverige har sålt en massa technics när det begav sig. Prova att fråga dom om teknisk hjälp. http://www.svenskahammond.se/

E66? Det måste va ett monster. Jag trodde E44'an var den sista i E-serien.

Förresten, brusar slutsteget när du tänder den? Det kanske bara är förstärkardelen söm är död. Kan du få beat-lysdioden i trumdelen att blinka - eller någon annan lysdiod, då är ju inte styrkretsarna döda.

Om allt utom powerdioden är dött tror jag det är strömförsörjningen som bränt. Säkringen behöver nödvändigtvis inte bränna av för det. Transformatorer kan dö på fläcken. Blir den varm förresten, eller brummar den? Om inte trafon blir varken varm eller brummar svagt, då är det den du ska fokusera på.

Det brummar i trafon men blir inte riktigt varm, ska kolla med en annan trafo om det är felet.
Tack för tipset

Det var inte trafo fel, denna ger 25V på powerkortet, 18V på PS2 och 15V på PS1. Kylflänsarna på PS2 och trafon blir varma men inte kylflänsarna på PS1.

Ska prova att byta 5V regulatorerna för den ena ger 2,5V och den andra inget alls.
Återkommer efter komponentbyte.

Kolla kondingar också.. är det kortis i dom så kommer regulatorerna snart gå sönder igen.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-12-20 00:16

synthmicke har rätt. Lika bra att byta kondingarna, de "dör" snart ändå.

Jepp, kan bara hålla med. Byter kondingar åxå.

1
Bevaka tråden