Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Korg x50

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Funderar på att köpa mig en KORG x50. Kan inte bestämma mig för om jag tycker den är skitbra eller skitdålig. Stråkar och pianon låter ibland otäckt likt den gamla M1: an.

Har någon därute skaffat en och vill dela med sig av sina erfarenheter?

(Har en Wavestation SR utan manual - har någon en extra manual som jag kan få låna/köpa/kopiera...Håller på att bli galen....)

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2006-12-15 03:37

Tack men.... "Been there, done that".

Har verkligen sökt överallt utan resultat. Hittade i alla fall en mailadress till en support som jag inte hittat tidigare. Hoppas det funkar.

Tackar!

Svarar mig själv..

Tror det kommer en artikel i nya Studio om Korg X50......tror jag......eller?

  • Medlem
  • 2006-12-18 08:56

andy74: Det stämmer, ang studio. Där fick den 9/10 i betyg.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-12-18 08:58

X50 är samma som MicroX?

Jag blir lite sugen på MicroX. Jag har ingen aning om varför. Förmodligen för att den kommer i ett orange case och ser ball ut. Men Även om den låter bra så tror jag den är lite för lite hands on? Sen bör jag av erfarenhet hålla mig borta från multitimbrala saker..

Men man vet aldrig. Den kanske ruvar på det perfekta ljudet?

  • Medlem
  • 2006-12-18 09:06

MicroX och X50 är ju onekligen lika i specsen. Läste någonstans när de tillkännagav de här båda, att X50 var en större version av MicroX. Jag kan ju iofs också bara ha lidit av tillfällig sinnesförvirring vid den tidpunkten.

Har också fastnat för de där småttingarna, Alesis Micron är väl också något liknande? Det blir lite svårt på gig bara när man ska köra ett ackord på mer än fyra toner.....

Finns Studio redan ute eller var det ett gammalt nummer där den recenserades?

Det där med tillfällig sinnesförvirring drabbar även de som jobbar i musikaffärer. Jag har fått höra både och....X50 har mer .....Micro X har bättre blablabla... Det bästa verkar vara att kolla fakta mm själv. Ofta man fått knepiga svar tycker jag.

  • Medlem
  • 2006-12-18 11:53

Micron har väl fler än fyra röster så det ska väl inte vara någon fara att kräma på med ett ackord med fler än fyra toner, däremot hade du nog suttit med skägget i brevlådan om du skulle försöka dig på nåt sånt med en microKORG(det skulle ju gå om man stämmer om oscillatorerna, men fyra röster är det ju som gäller där).

Vetetusan när köpenumret kommer ut, men alla prenumeranter fick den nog i slutet av förra veckan.

MicroX verkar häftig, och har man inte behov av ett 61-tangenters klaviatur så är ju valet nästan givet.

Edit: Stavar som ett jäkla halmpynt

Ok....menar att man inte kan göra så mycket mer p g a de få tangenterna.... (8 röster har den visst - Alesis Micron alltså)

Fick Studio idag (prenumerant-ja) Det var en del lovord över x-50. Befogad? Fortfarande ingen som har "facit" hemma?

Bra synth för pengarna verkar det som.

1
Bevaka tråden