Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med E-MU 0404..

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-12-16 15:48

Hejsan!

Jag har ett E-MU 0404 kort i burken, men nu har den börjat strula..
Jag får helt perfekt ljud i den högra analoga OUT:en, men i den vänstra har jag hur låg volym som helst, kanske 20% av vad jag har i den högra..

Har testat allt, installerat om WinXP, testat olika drivers m.m., men har fortfarande samma problem.

Kan det vara så att den vänstra kabeln som sitter i ljudkortet (den som följer med kortet, 2 in och 2 ut) är paj?

Hur fixar jag isåfall en ny?
Garantin har gått ut..

Hjääälp!

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-12-16 17:29

Det kan mycket väl vara kabeln, och en sådan borde gå att köpa ungefär vartsomhelst
Vad är det för kabel? och vad har du den kopplad till? Monitorer? En stereo? Du kan inte prova att vända på den och se om det istället blir lägre i den andra kanalen? Isåfall är det kabeln.
Vet inte hur programvaran ser ut till det kortet, men jag antar att du har någon form av mjukvarumixer med någon form av nivåmätare som rör sig när du spelar musik? Hur ser nivåmätaren ut? Ser det ut som att du har likamycket kräm i båda kanalerna? Du har inte råkat dra i någon balanskontroll så att du helt enkelt bara sänkt signalen i den tystare kanalen?

  • Medlem
  • 2006-12-16 18:06

Bobbski:
Här har du en bild på kabeln, den analoga delen är det som strular.

http://www.emu.com/callouts/0404-Hardware.html

Ljudet går ut som det ska, enligt monitorn som följer med kortet.
Har installerat om ett _antal_ gånger och laddat default inställningarna, men samma problem endå :/

Har testat med olika kablar, men samma problem, så det måste nästan vara kabeln till kortet som är glapt eller nått..
Har den förresten kopplad till en liten ful Behringer mixer, men har testat utan den också

Skickade iväg ett mail till Musikbörsen (där jag köpte kortet) får se om dom kan fixa nå nya kablar.

Tack för svaret iaf. Bobbski

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-12-16 18:20

Aha, nu hänger jag med, och ja, då är det nog den där multikabelpiskegrejen som är den mest troliga felkällan, såvida det inte är ett fysiskt fel i själva kortet, men kabelpiskan där bak är nog den högst troliga boven i dramat

1
Bevaka tråden