Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Extra kraft?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjaba!

Skall ut och resa sig lite kranna i jul och tänkte ta med mig tjejens bärbara; problemet är att den är duktig på att dra batteri i standby till och med så jag är osäker på hur mycket jag kan leka med burken på vägen.

Till saken är att datorn är cirkus 4-5 månader gammal så att batteriet är dött är det inte utan jag misstänker att det är helt enkelt att datorn är lite väl "stark":

AMD Turion ML-40 64 (2.2 GHZ)
2 gig (snabbt DDR men mer än så vet jag inte)
200 gig HD
ATI Mobility Radeon Xpress 200 (128 ram)
19.X" Widescreen.

Tillsaken hör att jag har ställt in att skärmen skall släckas ner lite grann när det är batteridrift men mer än så vet jag inte vad jag skall göra för att tweaka så jag kanske kan spela/leka runt med musiken mer än 40-50 minuter. Vill gärna se att den håller 1.5-2 timmar iaf utan problem.

Eller finns det t.ex. en adapter till cigguttaget i bilen kanske? Alternativ, jag behöver alternativ! Någon?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-12-19 18:58

Tävla om vem som ser flest röda bilar på vägen.

Vi körde det förut, rätt trist iom att vägen vi åker så möter vi aldrig några bilar (istort sett) hehe.

Nova somnar på 2 röda i bilen så henne kan jag inte leka med eftersom vi vill att hon skall vara pigg och glad när vi firar jul hos svärföräldrarna. Eventuellt behövs inte datorn om vi hämtar upp tjejens brorsa för då lirar vi väl kort eller nåt men chanserna för det är rätt "slim".

Adapter för cigguttag finns. Kolla in teknikmagasinet och liknande

1
Bevaka tråden