Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Digitalpiano

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Systern fyller 30 och har önskat sig ett digitalpiano. Är väl mest för att öva körnoter osv men sjävlfallet ska det ju låta kanon. Området känns som ett svart hål för mig så vad rekommenderas?
Casio PX-110 verkar intressant utseendemässigt samt prismässigt, nåt att ha? Har inte prövat det själv tyvärr.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-12-28 20:01

Jag prövade nyligen ett Casio digitalpiano (vet dock ej modell) och jag blev positivt överraskad över både spelkänsla och ljud. Jag brukar annars vara ganska kinkig när det gäller spelkänslan hos klaviaturet men i detta fall tyckte jag att det var helt ok ...

  • Medlem
  • Skövde
  • 2006-12-28 21:28

Casio gör helt ok grejer. Däremot så vet jag inte hur ljudkvalitén är på deras grejer idag. Förr i tiden såsamplade de inte hela tonen av varje nog utan bara en bit och loopade. Det fick pianoljuden att få ett onaturligt svaj efter 1 sekund. Det jag har är gammalt och har just den "lösningen". Idag när minne är ännu billigare och ännu snabbare så borde det vara borta... vet inte med säkerhet om så är fallet....

Tackar.
Den verkar ha fått bra recensioner i alla fall, för dubbla prislappen får man en roland fp2 som ändå inte verkar vara så mycket bättre.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2006-12-28 23:17

Yamaha är mitt bud. Mest för att det känns mer som ett piano. P70 är inte mycket dyrare.
Jag har dock inte provat just P70, men det är nog värt att kolla in i alla fall. Och när
du provar kör med hörlurar för att höra hur ljudet på samplingarna är och naturligvis på
de inbyggda högtalarna.

1
Bevaka tråden