Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Info om Logan String melody II ?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Som sagt..en fick en StringMelody II av frugan i julklapp (tja jag hade ju förvisso letat upp den själv hehe) och undrar om de finns några andra här på 99an som haft sin ett tag å har kanske lite info om detta härliga instrument.. exempelvis service manual, manual (inte för att den behöver en :kaaaka!: men kul å ha lixs)..å schema mest av allt?

Gott nytt!
freddskij

Jag har haft en sådan. Underbar stråkis ljudmässigt! Fet och varm med lite Eminent karaktär på ljudet. Min brusade dock något fruktansvärt.

Känns inte som min brusar mycket alls... möjligtvis i botten på skalan på orch. presetten med sitt chorus... .. fast när jag sen slår på smallstonen så blir bruset till... nåt härligt :D.. Orgelljuden är kristallklara, najsa å eteriska..

Men som sagt... ett el schema skulle va kul.. när nåt pajjar (peppar peppar).

Hej hej...

Jag har en Logan String Melody II...och en Vox String thing som är identitisk...Men inga manualer eller scheman...vad menar du förresten med orgel ljud ?

// Mattias

Heh..ja..orgelljud å orgelljud.
.. Organsettingen då... kanske inte så mycket orgel över det ..men.. men silvrigt å klart låter det (no brus allså)

Du menar Orchestra knappen va ?

Jag blir hemskt adhd när jag inte förstår.

Logan String Melody II har en orgel preset. "Silvrigt" är definitivt en bättre beskrivning av det än "orgel". Fast det roligaste på den maskinen måste vara att den har en preset kallad accordion (acc.).

Hej hej...

Jag hittade dom där knapparna på nån bild på Nätet. Jag har en Logan string Melody II och en Vox String thing och dom ser identiska ut (med varandra) utan varken acc eler Organ setting knappar.

Hmm...underligt.

// Mattias

Hmmmm.. kanske det finns två versioner av String Melody II.. för jag har definitivt både acc. och organ knapparna på min iallafall.

Sen att det absolut inte låter som det står på knappen e en annan femma hehe... fint låter det iaf

/freddo

1
Bevaka tråden