Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spel överhuvudtaget på bärbara?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Finns nedan en tråd hur MOH fungerar på en PB 550.

Men hur upplever ni med alla bärbara med 667 MHz eller mer det allmänt med spel? Hur pass bra flyter spel som MOH eller Q3 eller Warcraft 3? Uppge mycket gärna detaljnivå och upplösning, förutom datorkonfiguration då så klart. Anledningen till att jag undrar är att jag snart kommer att köpa en bärbar och gärna vill veta om det är någon som helst idé att satsa på lite spel på den.

Tacksam för svar nedan

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Olof N:
Men hur upplever ni med alla bärbara med 667 MHz eller mer det allmänt med spel? Hur pass bra flyter spel som MOH eller Q3 eller Warcraft 3?

Jag hade en period (ja, jag är spelperiodare...

) i julas med mycket Medal of Honor, Ghost Recon och 4x4 Evolution 2 på min TiBook 1GHz/1GB RAM/64MB Video. Alla grafikreglage på max och inga problem alls med flytet.

/Göran

Jag spelar utan problem Mohaa och Max Payne på min TiBook 550/512, Mohaa i 640/480 men med alla effekter i övrigt, Max Payne i 800/600, tusentals färger men jag tror det flyter bra i miljontals as well?

Jag säger bara så här att Warcraft 3 går inte direkt fantastiskt på min iBook 700mhz. Den blir väldigt het samt att man måste helst he spelet på den lägsta upplösningen, sämsta grafikinställningarna, osv.

Men åtminstånde så ser man allting, på brorsans bärbara eller på min andra Wintel bärbara så försvinner träd och gubbar lite då och då...

Allt hänger på grafikkortet.

Kom igen bara! Fler åsikter tack! Hur fungerar era bärbara med spel!

Kör MOHAA och Ghost Reacon på min PB G4/550/512 Mb RAM. Fungerar helt okej. MOHAA kör jag med nästan fulla inställningar. Ghost Reacon kör jag på medel inställningar.
Vill ha Max flyt i spelen hela tiden så jag drar alltid ner lite.
Längtar efter Spearhead.

Warcraft III däremot fungerar inte alls... alldeles för segt.
Trist, men å andra sidan kör jag det bara på iMacen hemma numera. Kör bara på battle.net så då håller det inte med det minsta av hack. Det är ett krävade spel det. Både dator och spelerfarenhetsmässigt det.

1
Bevaka tråden